we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

27 October 2012

kenapa sepang?

assalammualaikum..

1st of all,nak wish
selamat hari raya aidiladha..
konpem time2 raya2 aji,
duk ngadap daging je la kejenya..
suma menu berunsurkan daging..
daging masak kicap la,rendang daging la,
kari daging la,sup daging dll..
tp paling best ble ada daging fresh,
boleh wat beef steak..
wah,kemain western trus haa...
hihihiiii...

ok,actually aku buat entry ni khas 
untuk orang2 yg tanya aku nape bli umah kat sepang??
lebih spesifik lagi kat area bandar baru salak tinggi..
memang,kalau sesape pernah datang kat situ,
konpem akan cakap hulunya area tu..
nampak macam xde pape yg best pun area situ..
tapi..
kalau dah lama2 duk sini,
konpem korang akan jatuh hati dengan kawasan sini..
jujur,aku dulu pun terfikir,
nape lah aku boleh tercampak duk kat area tu..
hahahahaaaa..

tapi,ble dah duk situ selepas sebulan,
akhirnya aku faham mcmana orang2 kat situ
boleh tahan duk situ..
mana x nya,
kalau nak g mana2 memang dekat,
lebih2 lagi bila aku dah tahu banyak jalan2 kat situ..
nak ke kl,dekat la jugak coz boleh kua exit nilai/pajam,
x pun ikut meps highway kat putrajaya tu,
bndar baru nilai pun memang dekat,
aku memang siap bershopping brg2 dapur kat 
tesco or giant..
mydin pun ada,so pe lagi yg aku nak kan..;)

paling utama,
nak ke tempat keje memang dekat
berbanding masa aku duk kat bukit mahkota dulu,alahaiii...
skrg xpayah dah nak ngadap jem bila stuck kat bangi lama..
laju je aku pegi n balik keje sejak duk kat
bndar baru salak tinggi ni..
heheheee..
ambil masa 15minit je perjalanan,heaven..;)

orang2 kat sini pun friendly
berbanding time aku duk kat bndr baru bangi dulu..
sebenarnya,sejak keje kat tempat keje aku ni,
aku dah merasa tinggal kat mcm2 jenis rumah..
dan macam2 tempat..
so,dengan pengalaman aku tu lah,
aku gunakan untuk bli rumah..
memang berbaloi-baloi...;p

aku bukanlah nak kata area ni cukup perfect utk aku..
lagi best lagi rumah family aku,
melaka tetap dihatiku..
kui,kui,kui...
tapi ok lah dibandingkan tempat lain area selangor ni..
kata nak buat rumah ku syurga ku kan,
harus lah aku kena selesa di mana rumah ku berada..
ececehhh..;p

hmmm,dah tulis banyak2,
dah xtau kat mana nak stop plak..
problem tullll!
hahahaaa...
ok lah,skrg gigi dah sakit coz banyak sgt mkn daging..
aku nak gosok gigi jap,
trima kasih ek coz sudi baca blog picisan aku ni..
babaiiii!!^_^


 


4 comments:

Wanie-san said...

tak sabo i nak dtg umah baru u taswa..
auuww..hehehe

natasha said...

datang mehhh,ble da settle suma aku jemput nnti ekk..;)

Mimie said...

tuh la kdg2 kite tak tau knp mesti kite tgl kat area yg tak glamer nih...tp bile fikirkan balik byk kebaikannya kan...

natasha said...

ye sis..yg penting selesa dan mudah untuk kita kan...hehe..;)