we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

1 October 2012

alhamdulillah,dimudahkan segalanya...

assalammualaikum...

hari sabtu lepas aku balik melaka...
almaklum,bila incik asben xbalik sepang,
bininya yg kesunyian ni haruslah berangkat bungkus balik kampung kann..
tetiba teringat appoinment doc 2bulan lepas yg aku kena datang balik cek 
kat klinik wanita liu & vincent...
ingat lagi x entry aku yg ni citer pasal corpus luteum cyst tu(after meet the doctor)
hmmm,mula2 datang ambik nombor dulu...
even aku datang awal2 pagi after a few minutes klinik tu dibuka
tapi aku tetap jugak dapat nombor yg banyak2,
iaitu no 19...
pembantu klinik suruh aku balik dulu,dalam tengahari macam tu datang balik...

after datang balik memang berdebar lah,
dengan aku sorang2 dikelilingi mak2 buyong dgn asben masing2,
opkos lah rasa xbes kan...
ok2,direct to the point,
after meet dr vincent yg ensem tu n after dia scan perot aku,
paling bes n melegakan aku,
cyst aku totally dah ilang!!
alhamdulillah,leganya yg teramat....

siap doc tu pesan lagi after cukup setahun aku kawen xde rezki ada baby lagi,
dia suruh datang balik klinik dia untuk cek up balik..
harap2 lah xperlu datang kan,
harap2 lah rezki kurniaan Allah tu datang dengan sendirinya,
amin ya rabbalalamin...

ok,next topik plak...
ingat aku nak share tentang gud news tu kan...
actually,xde apa sangat pun...
bukan dah pregnant ke apa...
salah ek jijah or sape2 yg teka hari tu...
heheheee...
aku n asben sebenarnya da pun dalam proses membeli rumah...
rumah 2nd je pun tapi alhamdulillah,
at least kami dah pun ada rumah sendiri...

rumah tu terletak di desa vista,bandar baru salak tinggi
dalam daerah sepang...
xjauh sangat dari rumah yg aku sewa sekarang...
prosesnya agak rumit utk 1st timer macam kami ni...
tapi,setakat ni ok lagi dengan adanya bantuan dari peguam yg kami dah lantik...
seriously,ikut pengalaman aku,
memang penting ada peguam bila beli rumah ni...
banyak risiko bila beli rumah ni,
kena tipu dengan ejen,dengan penjual pun ada gak..
so,upahlah peguam...
keluar duit sikit pun xpe,asalkan selamat..
xde pape masalah yg akan timbul di masa depan...=)

next entry aku akan share tentang tips2 membeli rumah 2nd hand ni...
caranya lain skit je dari beli rumah baru...
mesti korang tertanya2 nape kami xbeli rumah baru kan??
hmmm,senang cerita kami xmampu..
boleh??
hahahaaa...

bukan apa,rumah area klang valley ni mahal skit nak dibandingkan gaji aku yg ciput ni...
incik asben xblh terikat dgn loan yg mkn masa yg agak panjang
coz status kontrak dgn ATM hanya dlm masa 10thun je...
sape2 yg berkhidmat dgn ATM mcm asben aku fahamlah kot..
so,depend pada loan aku jelah yg jumlah nya sikit berbanding harga rumah area sepang n bangi yg
mencanak mahal macam semua orang adalah orang kaya macam menteri2,
adehhh...

ni aku tempek gambar skit view rumah tu yg aku cilok dari mudah.my..
untuk sharing knowledge n experience je,
bukan niat aku nak berlagak ke hapa ekk...
kalau ada yg rasa aku nak kerek kat cni,
sila jangan buka blog aku lagi hokey!!
tetibe emo,hahahaaa...





ni semua barang owner asal rumah ni...
time aku masuk nanti dah tentu2 lah rumah ni kosong kannnn...
hahahaaaa...
so,bermula lah journey kami untuk memiliki rumah sendiri
dan segala aset sendiri...
orang lain rezeki anak dulu after kawen
tapi kami belum rezeki anak lagi,
rezeki rumah sendiri dulu...
xkisahlah,asalkan kami berdua bersyukur dengan apa yg Allah dah tentukan,
Alhamdulillah...

p/s:panjang nau entry aku kali ni,balas dendam xtulis dah lama kan,jangan bosan baca plak ekkk,kui,kui,kui....^_^




17 comments:

joeayu said...

Alhamdulillah.. Rezeki Allah ada macam2.. Cantiklah umah tu...

Unknown said...

xpe..umh pn penting gak..hehehe...rezeki Allah nk bg dlm pelbagai bentuk...moga linda pn dpt beli rumh gak nanti..amin..

Anonymous said...

moga dipermudahkan semuanyer ye!

Ked said...

waaa..
cantiknye rumah baru kak nasha..
jimat cost nak cat rumah..
dah kaler2 dah tu..
huhuhu

congrats2..
desa vista? dekat dengan rumah uncle saye tu..
boleh la datang melawat nanti.. hehehe

Unknown said...

alamak salah daaaa....hehe

yang! syoknya dah ada rumah sendiri..jeles..hehe betul la ATM sampai 10tahun je.. rasanya nak beli rumah ni pon loan jijah la..kuikuikui

yang... update eh camner cara nak beli rumah.. jijah pon bercadang nak beli rumah gak ni..tak tahu cara..

natasha said...

nanti jemput la dtg ye ijam,xjauh pun dr umah ko,hehe...

natasha said...

insyaAllah,linda pun akan ada rumah sndri jugak,moga dimudahkan nanti ye..;)

natasha said...

insyaAllah,linda pun akan ada rumah sndri jugak nnti,moga dimudahkan nnti ye...;)

natasha said...

thanx sis..;)

natasha said...

wah,ye ke ked??nnti senang lah nak dtg rumah akak,dah tau kat mana desa vista kan,hehe..

natasha said...

insyaAllah,jap lagi kte update ye mcmana nak beli rumah,tapi kita lebih faham tentang pembelian rumah 2nd la dr yg baru..but still boleh explain skit2 la,heheheee...;)

Mimie said...

insyaALLAH ade rezeki tak kemana..

natasha said...

ye PinkUmmi,harapnya mcm tu la..;)

Unknown said...

semoga ada rezeki menimang cahaya mata. dan dipermudahkan dalam usaha nak beli rumah..

foloww u jugakk

nadea ramly said...

nashaaa..itu kah beritanya..best best..:)

natasha said...

aminnn...thanx mak bed,harap2 nya begitulah..;)

natasha said...

ye lah larling,itulah berita yg nak di share kannya...hehe..;)