we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

12 July 2011

kuarters putrajaya...='(

hye guys!!aku tgh tension sgt2 skrg ni...nak tau kenapa??mmmm,aku ada applly kuarters kat putrajaya tp xdapat2 sampai skrg...byk kali da aku call opis BPH 2 utk tau status aku,jwpn diaorang aku kena tunggu n trus menunggu.....aiisshh!!tension betul aku nak kena tunggu lama2 ni...

aku budget blh dapat umah awal coz aku xnak kelam kabut nnti,yelah,ujung tahun opkos aku akan bz dgn preparation wedding aku nnti....so skrg ni la masa sesuai utk aku prepare rumah sewa...nak penuhkan rumah dgn perabot n barang2 keperluan yg lain...tapi,xsemua mengikut planning aku,adess!!

incik tunang plak da remind awal2 kalau xdapat kuarters,dia xkisah sewa umah pape asalkan bkn umah flat...aduhai,kat bangi ni aku rasa semua orang kaya2 kot,kadar sewa umah blh mencapai 1000 n above...kalau ada pun 500-850 mcm pisang goreng panas,baru je iklan da ada org booking/cop dulu da...manjang je aku tanya da ada orang call dulu,terlambat seminit je semuanya...huhu....kalau umah flat yg mcm nak roboh n kelihatan sgt2 daif pun sewaan sebulan 4 5 ratus...xboleh blah betul la,cekik darah!!(-_0)

kalau nak umah yg murah2 n xlah semurah umah2 kat mlake,nun jauh kat hulu2 skit,jauh dr bandar...blh la dpt dlm 3 4 ratus...tp nak ke bandar punya la jauh,kena tempuh utan2 skit baru jumpa bandar...aku xkisah sgt pun kat mana umahnya tp yg paling penting adalah tahap keselamatan area umah 2 coz aku kan akan tinggal sorang2 nanti so kena la make sure umah 2 selamat utk aku...
tp aku stil lg mengharap agar aku dapat la kuarters kat putrajaya 2,xkisah la jauh dr tempat keje asalkan environment nya selamat n agak ramai org jugak...bkn demand tp lebih kepada keperluan utk hidup...*xsama ke demand n keperluan??bantai la,hehe...*(^_^)

so,4 those yg terbaca entry aku kali ni n ada idea utk membantu aku,sila-sila kan la ye...aku sgt2 buntu mencari umah sewa n solution utk ngadap problem aku ni...sekian,thanx 4 reading...wasalam..;)

10 comments:

fizafantagiro said...

sesetengah org apply jer terus dpt..ader gak yg susah nk dpt..ermm awk xder kenalan ker kt BPH..kena ada org tolong br dpt..kt area kg baginda tu dah cr ker??

Unknown said...

hurmm..tak dapat nak tolong tapi wish u gudluck okay..mesti ada tu nanti

natasha said...

area kg baginda da jauh sgt dr tpt keje sy,sy keje kat agensi nuklear...fiza ada kenal sape2 x kat BPH 2?fiza duk kuarters jgk ke?

natasha said...

finaz:amin,harap2 mcm 2 la...

mimmarazaq said...

huuuu payah jugak kan.....caiyok2 jangan ptus asa owrite :)

natasha said...

aja aja fighting!haha...memg xkan berputus asa,kte akan trus menerus usaha hingga dpt kuarters...;)

Ain Nasir said...

sori terbaca blog awak ni..saya pun sama kes ngan awak jugak..saya baru jugak dapat..yang menariknya sy dpt tips ni dri member 1 batch,saya masuk ke laman web kuartes tu n buat aduan online..saya post jumaat, isnin depannya saya terus dpt respon mengatakan saya dapat.saya letakkan reason
1)setahun da menunggu
2) kawan 1 batch da dapat sedangkan masa apply sama/lebih kurg je
3)memerlukan sangat rumah sebb nak berkahwin hujung thn ni

mungkin diorg xsuka pada aduan, atau mmg rezeki nama saya tersenarai sebagai calon yang dpt saya pn xtau..tp y not awak cuba je cara saya..insyaAllah de rezki akan dapat..selamat mencuba...

CouLeur de Chiqu3 said...

saye ader umah sewa tp kt sh alam lah umah flat je..
or if u had org yg nk kan umah sewa bleh ke contact saye yer...

natasha said...

aina:thanx sbab bg tips mcm 2...tp kte bru 6bln menunggu,xpe ke?alasan diaorg xde kekosongn utk gred kte,2 yg kna menunggu...

Unknown said...

salam...natasha keje kt agensi nuklear? kuarters die kire kuarters kerajaan kt putrajaya tu ye?