we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

6 July 2011

::cinta::

aku rasa 5huruf ni suma orang pun tau....bd tadika pun tau,even bdk yg baru pandai bercakap pun tau,natijah dr ceita2 drama/movie kat tv...*kan bdk2 kecik zaman skrg moden,kecik2 da pandai tgk tv,hehe*...rmai org pandai sebut je perkataan ni tp blh dikira dgn jari org yg menyebutnya ikhlas dtg dr hati yg suci muci....mesti korang pelikkan knp tiba2 je aku nak bercakap pasal topik ni??apasal ek??hhmmmmmm....

1st of all,mcm yg orang manusia sejagat da tau sejak azali lg,cinta xmudah dicari n xkan bergolek2 depan mata korang...benda ni naturally terjadi,yelah,kan orang slalu kata perasaan ni kan xblh dipaksa n memaksa,sbg contohnya,kalau ko da suka kat orang n da ditakdirkan ada jodoh ko dgn dia,insyaallah,dia pun akan suka kat ko...maksud aku,bkn la ble kata ko suka kat dia,ko direct gtau kat dia perasaan ko,2 memg giler slumber la,sape yg buat gitu,memg aku salute abis,haha!!*khas utk gurls only ya!aku dulu pun mcm 2 jgk tp bkn la directly,at least aku ckp kat kwn2 rapat dia je supaya dia tau skit2 perasaan aku,gler nakal dulu kan??tapi,xke mana pun coz aku dulu memg suka men2 admire kat org je,xla sampai nak bercinta cintun...hehe...;p

mamat ni aku admire n aku cinta,serius cinta,hehe...

next,dlm hidup ni jgn la jadi terlalu cerewet sgt...ni da mcm2 lelaki approach ko tp asyik ko rejek,sape plak nak layan..pe ko tunggu putera raja a.k.a anak2 datuk/tan sri usha ko ke??aku dulu pun siap berangan,xde ke org2 ensem n glemer2 kat malaysia nak usha aku??hah!!aku kan manusia normal mestila ada berangan skit2,ahaks!!tp 2 dulu la,skrg da besar n matang,xde maknanya aku nak org2 mcm 2...kalau kaya/pemes tp perangai mcm hampeh,sakit jiwa aku nanti...huhu...at 1st,ko pkir la sendrik ko 2 sape,pemes sgt ke ko nak di usha oleh mereka2 yg berkenaan 2?len la kalau ko anak raja jgk,celebrity ke,blh la ko berangan gitu kan??lalala~~

1 lg,kalau depan budak2 laki yg kunun2 tgh nak mengayat ko,jgn la ko buat muka kerek/berlagak giler babeng...kalau aku jd lelaki pon,memang aku blah jela dr perempuan mcm 2...yelah,mentang2 la ko blajar lbih tinggi dr dia,cth dia bdk spm/diploma je,ko ada degree/master bagai,ko pandang dia mcm semut je kan...itu pasal Islam sendri menggariskan panduan memilih isteri biarlah org yg sekufu/setaraf dgn bakal suami even ada state kat panduan 2 perlunya isteri yg berilmu n cantik...kalau isteri terlebih pandai kang ada yg laki dia kena sekolah oleh isterinya kat rumah...tapi,aku ada je kawan2 yg mana isteri ada pangkat/gaji lebih tinggi dr suami yg memang bahgia betul..2 disebabkan sifat bertolak ansur n hormat menghormati isteri kepada suami yg sgt2 la tinggi...aku memg tabik spring la kat couple2 ni,doa aku biar kebahagiaan diaorang 2 sampai ujung nafas diaorang,aminnn....

last but not least,4 those yg stil tgh mencari cinta,nasihat aku cuma satu,pape pun korang letakkan la niat dlm hati,cinta pada Allah n Rasul yg utama,pada kedua ibu bapa,then insyaAllah,korang akan ketemu cinta pada manusia bernama lelaki/perempuan yg korang dambakan/carikan 2 semudah ABC...papepun,ingat la,xde manusia yg perfek,kalau ko cari manusia yg perlu ikut checklist ko 2,aku konpem sampai2 ble2 pun ko xkan jumpa n silap2 xkan kawen,uuuii,nauzubillah,minta la dijauhkan...sekian,thanx 4 spending time here...;)

7 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

bila nak lansung? semoga cinta kekal sambai bila2 malah makin bertambah :)

natasha said...

lmbt lg,hehe...amin,doa utk kamu jgk...;)

Unknown said...

huh..semoga kita semua bertemu jodoh yang baik buat kita=)

natasha said...

amin,sy doakan utk kamu jgk coz sy da bertemu n hampir memilikinya...;)

Anonymous said...

hai jiran..blh plk terjumpe kamu di sini...hehe..amboiii..dh xsabar2 nk kawen ek...entry psl cik abg je byk ni...hehe..neway, hepi blogging..

natasha said...
This comment has been removed by the author.
natasha said...

eh,xcident jumpa la ni ek?mesti la xsabar,sape2 pon akan mcm ni jgk kn?hehe...epi blogging 2 u 2...;)