we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

8 May 2012

privacy please....

assalammualaikum....

pembuka kata yg biasa bila tengok kat blog archive da berminggu-minggu aku x update blog,blog da penuh dengan sarang labah-labah...hahaha...bila aku kat rumah yg sememangnya xde laptop dan PC,macam-macam idea yg datang untuk aku bebelkan kat blog tapi bila dah depan PC opis ni terus aku jadi bluuurrrr....hehehe..

cuba tengok tajuk tu...tadi masa tulis tajuk beria-ia idea datang menterjah tapi disebabkan jari jemari aku yg lambat sangat nak menaip ni,semua idea tu dah terbang jauh-jauh...alahaiiii....

hmmmm,tadi try nak buka blog member baik aku tapi sekarang dia dah private kan blog dia,gila privacy ko sekarang ni cik wani mushroommmmm...aku pun nak buat macam ko jugak tapi pe guna ada blog tapi xshare apa yg ditulis dengan orang lain kan,kan??tapi xpe,aku faham,mesti ada something yg menyebabkan ko buat macam tu kan,kan??...hehehe...

macam aku jugak lah,kadang-kadang aku pun perlukan privacy,blog aku,facebook aku,aku xnak ada certain2 orang baca...siapa orangnya??haaaa,biarlah rahsia...hohoho!!kadang-kadang incik suami marah jugak lah,tulisan aku kat sosial media ni kadang-kadang akan menimbulkan salah faham pada sesetengah orang,walaupun ikhlas aku katakan xde maksud nak singgung mana-mana pihak...kadang-kadang lebih kepada nak remind diri sendiri tapi bila orang tertentu baca,orang tersebut akan salah faham apa yg maksud sebenar yg aku nak sampaikan...that's y,ada certain orang yg aku hide kan kat fb dari baca post2 aku kat fb tu...hehehe...;p

salah satu sebab aku jarang update blog pun sebab aku xnak orang tertentu tersebut tahu perkembangan kehidupan aku...kat fb pun aku jarang post pape,malas!ngggeeeee...aku lebih suka jadi silent reader,baca blog-blog orang,facebook orang,seronok bila tengok life orang yg ada colorful,xmacam life aku yg agak sikit bosan,mengadap benda dan orang yg sama hari-hari,tiap-tiap bulan n maybe the whole life aku akan buat benda yg sama je,huahhhhhhh....>.<

bila jadi keadaan macam ni,mulalah aku nak jadi manusia yg xbersyukur...mulalah fikir,sepatutnya aku xpatut buat itu,sepatutnya aku patut buat ini,bla,bla,bla....tapi bila datang fikiran waras aku cepat2 istighfar(jadi baik jap),life aku much better dari orang lain kat luar sana walaupun xlah sebaik orang lain yg lebih baik dari aku...alhamdulillah....^_^

tapi ada satu benda yg aku harap-harap kan bila dah kahwin ni...aku rasa orang-orang yg dah kahwin tentu tahu apa kemahuan aku terutama untuk orang yg pjj macam aku ni...yes,anak!!memang macam awal je kan,baru 4bulan kawen da kecoh-kecoh nak anak...haaa,giler ko kawen xnak anak!!pekejadah kawen tapi xnak anak,sunah Rasulullah tu,perkahwinan penyambung keturunan...hahaha...tapi still berusaha dan berdoa lah,moga2 rezeki kami murah n dipermudahkan segala-galanya,aminnn (korang pun doa-doakan lah untuk aku jugak ye,hihihi)...ok lah,da panjang dah ni,lenguh bahu aku tengok skrin lama-lama,orang rabun,kena tengok skrin dekat-dekat skit,hehehe....adios!!

notakaki:sekarang incik suami xde,masuk hutan seminggu,xbes nye...xde orang yg aku nak cari gaduh,main debat perdana 1malaysia laki bini,main silent2 hp dan macam2 lagi...(jangan ikut perangai aku ok,dosa!hahaha)...harap2 lah beliau dapat balik weekend ni,da 2minggu xjumpa ni,rindu!;p




6 comments:

ღ cik faye ღ said...

salam...patutlah senyap sunyi, baru tau. i pun macam u jugak, dilema konon2 tak nak 'certain people' stalk citer hidupku haha. but, take it positive, org yg stalk tu actually jealous kat kita, sbb hidup dia tak sebest hidup kita haha. i pun hidup hari2 buat mende sama, mengadap tesis ni...dating pun takde, nak update pasal diri sendiri takde apa2 yg interesting. Marilah kita menulis pasal mende2 lain hehe...kalau rajin buat lagi satu private blog hehe.

Ked said...

haah.. sokong kak faye tu..
patut la menyepi je..tak update pape pon..
hehehe..

fb status bagi saye cam trailer jela..cite panjang2 kat lam blog..
seb bek ade blog, leh gak cite something..
kalau takde, mati merane la sesorang..huhuhu

ღ cik faye ღ said...

ked & nasha; janganlah mati merana sensorang okey...meh kita berlumba2 update blog heheh...citer pasal masak2 ke, kucing ke...asalkan x ngumpat pasal orang lain dahle (artis boleh kot? sbb public figure haha)

natasha said...

cik faye:tu la pasal...hehehe...xtau pe yg nak dibebelkan dalam blog,tu yg kadang2 masukkkan resepi masak2...xpe,at least lega skit ble da ada geng2 mcm kamu dua ni,blh share feeling2...hehe..pape pun,thanx 4 both of u..;)

ღ cik faye ღ said...

yer, me too :-)...kdg2 pikir, kalau kita up entry sedih2 meroyan2 dlm blog, akan attract unwanted attention. orang2 yg suka stalk seronokla baca benda2 yg down pasal kita. so, the best revenge is to best happy :-)

Ked said...

huhuhu.. saye lagi laa.. dok upload gambar je.. hehhe.. takpe.. pasni saye akan merajinkan diri pinjam wi-fi umah sebelah nak update blog.. kui3..