we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

7 June 2011

lelaki idaman....

semalam aku disoal seorang student praktikal kat cni tentang lelaki idaman aku....mula2 aku pun xtau pe jawapan yg patut aku bg...kalau soalan 2 ditanya time aku skolah dulu,memg panjang jawapan yg akan aku bg...hehe....ciri2 lelaki idaman aku??mmmm,apa ye??jawapan yg biasa yg org slalu bg opkos la,nak yg beriman,baik,hormat org tua,bla bla bla....2 normal la,semua org nk org yg baik,giler kau nak perompak,pembunuh penyangak bagai.....mati hidup semula pun belum tentu kau nak org mcm 2 kan??orang yg da terkahwin dgn org mcm 2,kau pkir diaorg tau ke husband/wife diaorang mcm 2??slalu jadi pun after diaorang da kahwin kot,da xboleh nak undur masa,kalau boleh jd semua orang akan mintak kat doraemon kot...haha!!;p

ok,back to da topic,dulu2 time skolah,dulu la,aku mengimpikan nak kahwin dgn anak raja...hahhh!!amik ko,x agak2 impian aku kan??ni semua penangan cerita putri impian,ala yg amy mastura berlakon 2...dgn2 aku skali berangan,haha!!
bila dah besar,dah mula blh berfikir dgn baik,aku hanya harapkan org yg akan kahwin dgn aku,biarlah lelaki yg blh trima aku seadanya,aku jahat ke,aku baik ke,dia xkisah pun....(kalau aku jahat dia ubah aku secara lembut n berhemah)..opkos,lelaki 2 blh trima kluarga aku mcm kluarga dia sendiri n da most important thing,dia syg n cintakan aku sehingga akhir hayat dia,bkn akhir hayat aku....it means bkn lah ble aku da mati,dia trus cari yg lain...memg xsungguh2 syg kat aku lah 2,huh!!tp yelah,klu aku mati muda,biarlah dia cari org lain yg blh jaga dia dgn baik,aku xlah kejam sgt smpai nk seksa dia sepanjang hidup dia....huhu...alhamdullillah,Allah perkenankan doa aku kot supaya jumpa org yg aku impikan...itulah org nye,incik tunang sy..harap dia la org yg aku tunggu2 slame ni...


ada sesetengah org,list ciri2 lelaki idaman dia je xtahan,pjg berjela-jela..nak yg romantik la,nk yg ensem/comey lotey,kaya bagai...korang pkir ada ke lelaki yg perfek kat lua sana??klu ada pun yg ensem,sori 2 say ek,xtuju kat sape2,msti dia xpandai or dia xkaya ke,perangai mcm hampeh je...korang blh jumpa or tgk kat filem or drama2 jelah org2 yg kunun nya perfek ni...realitinya,bg aku la xpayah la nk cari org2 yg 'perfek' ni,las2 nanti korang yg mkn ati berulam jantung...klu ada pun kat lua sana,dgn pakej perfek campur dgn ati dia yg ikhlas syg kat pasangan dia,tahniah la aku ucapkan,memg cukup bertuah la pasangan dia 2....;)
aku sgt salute kat ayah aku,ayah aku lah antara pencinta setia yg aku kenal dlm hidup aku....even ayah da kahwin dgn ibu tiri aku,tp emak aku tetap bertakta dlm hati dia...dia stil syg kat emak aku even mak da lama meninggal dunia,da 21thn mak pergi...ibu tiri aku??ayah tetap syg kat ibu jgk,yelah ibu sgt bertanggungjawab membesarkan aku even aku hanya anak tiri dia je....cuma aku nk ckp yg ayah tetap ingat kat emak walaupun dia da ada pengganti yg baru...untungnya aku,aku ada 2 ibu,emak kandung n ibu tiri,korang ada ke??x kan,kan??hehe....
zaman skrg bkn mcm dulu,kadar penceraian pun da makin meningkat,kalu dulu org malu dgn status janda tp zaman skrg terbalik plak,seolah2 bangga plak dgn gelaran 2....alasan diberi,da xde jodoh bercerai jela...ya Allah,singkatnya pkiran diaorg skrg ni....memg penceraian dibenarkan,tp benda ni antara perkara dibenci Allah tau...ishhh,jauhkan lah dr aku,aminnn...
post aku kali ni memg agak sentap skit,sori la 4 those yg trase,xde niat pun nak hentam sape2....aku ckp perkara realiti so opkos ada 1 2 yg akan trase,sori if i am wrong....jes chill,don't be marah2 or sedih,aku doakan korang semua akan berjumpa lelaki idaman yg korang tunggu2 slame ni....chowww!!=D

1 comment:

aimieeeeee said...

akak....bila sy nk jumpa lelaki idaman tu....sy dh penat jumpa lelaki yg mcm hampeh....wawawawawawawawawa....