we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

7 July 2014

SUSUN ATUR: RUANG TAMU & RUANG MAKAN

assalammualaikum..

salam ramadhan semua!
i'm back!
hari ni aku nak share tentang susun atur ruang tamu 
dan ruang makan kat rumah aku..
almaklum ler,nak join contest susun atur sioca oleh kak fizah tu..

untuk makluman,ruang dalam rumah aku ni ada sudut2 sendiri..
kiranya bersegi2 lah keluasan rumah aku ni..
payah gak nak aku terangkan,kot2 korang xfaham kan,
so meh lah aku tunjukkan gambar nya ek..

ruang khas untuk tetamu yg datang
gambar hampir keseluruhan ruang tamu
ruang lepak tengok tv
 actually untuk ruang tamu ni ia jenis straight je..
aku divide kan kawasan dgn letak buaian anak aku..
boleh x gitu?hahaaa..

sofa umah aku ni unik skit coz ia bukan kombinasi sofa yg biasa kita tengok tu..
ia jenis satu sofa panjang mcm 3seater gitu,
2seater n 1 lg tu mcm yg korang nampak tu,
jenis memanjang boleh baring..
so,dengan gaya gitu agak limited utk aku nak susun atur kn kat ruang ni..
aku beli sofa ni kat weng hub nilai,negeri 9..
harga aku rasa dlm RM1700 kot,xingat dah..
memang selesa utk duduk n jugak tdo,ngeh3..

yg kat ruang khas tetamu tu plak,
aku letakkan seat single dr ikea..
xingat dah pe nama series dia tp harga dlm RM350 1 kot..
dan coffee table tu pun dr ikea,RM79..
simple but practical coffee table tu kan..;)
langsir plak aku tempah kat MK curtain nilai square..
langsir simple ni harga kain n upah jahit RM400 termasuk langsir bilik skali,
ntah murah ke mahal??huhuuu
frame hitam merah tu dr nilai 3,harga RM70 
lepas tawar menawar dgn pakistan tu..
oh,aku nak share tips,kalau nak shopping kat nilai 3 tu,
pegi lah time weekdays,harga nya jauh lebih murah berbanding weekend..
aku dah slalu g,so aku tahu memang berbeza harganya..



ook,ni ruang makan aku..
nampak tangga tu kan,tu lah maksud aku awal2 tadi..
rumah ni mcm ada tingkat n bersudut2 coz tangga tu lah..
aku beli meja makan ni pun kat weng hub nilai,
harga RM600 kot after tawar menawar,ngeh3..;p
tempat aku slalu beli brg elektrik n perabot coz untie owner 
tu dah kenal aku so blh dapat diskaun lebey skit,kekeke..

cermin hiasan tu dr ikea gak,
cuma silap skit cara susunan tu yg nmpk mcm ada yg xkena je,haha..

frame ni aku beli kat kedai RM2 kat warta..
harganya 3 keping RM9.90..ia mcm ala2 kanvas n 3d..
ada 1 set lg aku tampal kat dinding dapur..
sebab ia nmpk mcm mahal tu yg aku tertarik nak beli..;)


frame ni aku diy sndri..
aku print out kan gambar yg aku google je,
then beli frame kat kedai diy,RM7.90..
actually kecik je frame ni,saiz A5..
nak beli frame kufi art besar2 tapi still xbeli2 lagi,hmmmm..

frame2 ni plak aku letakkan kat dinding b4 turun tangga secoit tu..
frame2 dibeli di kedai RM2 warta,bangi jugak..
ada yg RM2.90,ada RM5 n RM7.90..
pastu print kan gambar2 ni kat kedai foto..
mudah je kan,heheee..

ok,tu je susun atur yg ada dlm rumah aku ni..
harap2 masuk list lah yg boleh menang,kekekeee..
till then,wasalam!
thanx coz sudi baca blog aku..>.<

#p/s:aku gtau harga coz nak mudahkan orang ambil info ok,xde niat lain pun..
harap maklum..tq

18 comments:

Unknown said...

FRAME TU BELI KAT WARTA?????WARTA MANA NIE AWK...WARTA BANGI KERRR???KAT NE EXACTLY LOCATIONNYE DEAR?TINGKAT BP KEDAI NI...SUKEEEEEEEEEEEEEEEEE

Unknown said...

Suke dinding stipe tu.
Wallpaper ke paint?

Semoga berjaya contest..

natasha said...

haha,excited nya komen awk ni...aah,bli kat warta bangi..ala,kedai 2rngt kat level 2,sebelah kedai buku tu..kalau biasa pegi situ msti dpt cari kedai tu..kekeke

natasha said...

thanx mama lynd,in shaa Allah..dinding tu wallpaper..;)

Aty Fared said...

cantik sofa.. :)

pastu rasa unik ada tangga sikit naik atas tu... :)

Sha Nazri said...

cantik la wallpaper tu..npk elegen gitu..

natasha said...

kak aty fared:tu yg special deret rumah saya ni,semua rumah ada anak tangga sikit mcm tu..mcm rumah saya bernasib abik sebab turun tangga ke dapur,ada tu turun tangga ke ruang tamu..hehee

natasha said...

sha nikitasakura:tu je wallpaper yg sy kekalkan dr owner lama coz stil dlm keadaan elok..yg lain sy tanggalkan coz da stat mereput dr dlm..;)

Wahnan Asliyam said...

Cantik susun atur ruang tamu tu.. lpas ni kena carik idea untuk susun atur la pulak..^_^

Unknown said...

sgt unik bentuk rumah. sofa dan frame tu nampak cantik sangat. btw, sy ecah. new follower. sy tak pandai susun atur tp suka tengok blog susun atur.

Salam perkenalan.

http://wanhafsahwanismail.blogspot.com/

natasha said...

wahnan asliyam:terima kasih..sila2,harap2 blog sy boleh bg idea pd sis..
wan hafsah:terima kasih..xpandai boleh blajar sis,yg penting ada minat,mesti boleh dipupuk perlahan2..betul x?hehe

Fizah said...

warta..level 2..sebelah kedai buku...ok noted!! ;)))

hehe.

suka tgk umah awak..unik and pandai susun...:)

nini said...

suka umah akak yg bersegi2 ni...paling suka ruang dapur sebab ada tangga..,haha

Mommy zara said...

tercari-cari cara susun atur dalam bilik.terjumpa blog nie..waaa.suka frame putih tu.nak beli nanti. sudi-sudi dtg ke blog sy www.chekuseeha.com

Unknown said...

Rumah akk same cm rmh saye.cmni lab banyak segi nk kemas n susun atur lagu mama dah..

Tq jom follow my blog www.aimanrayyan.blogsport.com

Fazidawani said...

jenuh jugak lah nak ngemas ni. nasib baik rumah tak da tangga. kalau tak jadi tempat naik turun ank. nak je nie.
jemput follow www.ddiamondvitshop.blogspot.com

Unknown said...

Wah...semanagt.sungguh ni....bila baca blog sioca tu....mmg semangat nak susun atur rumah...hihi....

Jom lawat blog saya...

www.sihatnatural.blogspot.com

che dai said...

Simple tapi menarik