we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

2 July 2014

susun atur: barang2 peribadi aqeef

assalammualaikum...

minggu ni minggu rajin untuk update blog..
semangat ramadhan katanya,kuang3..

kali ni aku nak share cara aku susun atur baju2 
dan barang2 peribadi anak comel aku si aqeef tu..
masa baru lepas beranak,benda pertama aku pkir,
mana aku nak sumbat baju bajan anak aku ni..
duk pkir benda yg boleh pakai lama n praktikal utk dia hingga agak2
dah besar panjang skit,jadi teruna pingitan..kikikiii
bila dah habis pantang,
dan dah balik rumah sendiri,tak sabar2 nak g terjah ikea..
macam kat situ je ada jual almari gayanya kan...LOL
kemain aku memilih macam2 jenis almari yg ada kat situ..
bukan pilih sesaja,budget jugak harus ditengok jugak..
almari yg memahal memang xmampu ler mama nak beli aqeef oooiii..

last2 aku pilih drawer yg biasa aku tengok kwn2 blog guna..

masa aku beli tgh offer,RM229 kot,aku lupa dah..
bagi aku mudah,
kalau aqeef dah xboleh guna nanti,mama aqeef plak 
akan take over drawer ni,genius x aku??
hahahaaaa..;p

bila dah ada drawer besar gedabak mcm ni,
baru best aku nak shopping baju bajan dia banyak2..ngeh3..
normal kot untuk para mak2,
bila kluar jumpa baju anak mesti tgn gatal je nak beli..
stakat ni,ok lg drawer ni..
still tahap xmelimph kluar lagi baju bajan yg aku beli untuk aqeef
kekekekee

combine je gmbr2 ni,dr kiri ke kanan adalah dr 1st level ke 3rd level drawer ni
aku susun baju dia ikut waktu pakai nya..
baju siang suma satu susunan,
malam nya pun satu susunan jugak..
bakul utk stokin n bip tu aku beli kat mr.diy,RM3.29 satu..
1st level tu untuk napkin,tuala n selimut dia..
ko nampak bag tu kan?
haaa,bag tu hadiah dr BAKAT kem suami aku..
dulu2 pakai lah jugak b4 aku beli nappy bag yg stylo mylo skit..
beg tu praktikal tp saiz kecik bebenor,brg mama xmuat dlm tu..;p
(iklan jap)
3rd level,aku susun sgala stok drypers,wet tissue n brg2 lain..
aku memang jenis suka buat stok,
asal aku jumpa murah je aku sebat beli je..

yg ko tengok kat tepi drawer warna hijau tu,
bakul baju kotor aqeef..
aku beli bakul tiger hijau tu kat mr. diy jugak..
harga dalam RM 8.00 kot,lupa dah aku..hahaa..
aku suka g kedai DIY ni,mcm2 benda ada n murah2 plak tu..
kalau murah memang akan melekatlah muka aku kat situ slalu..
kuang,kuang3...

ok lah,stakat ni dulu la ek..
nanti aku rajin aku share plak susun atur baju2 mak pak aqeef plak
gambar dah ada tapi tangan malas plak nak menaip lagi..
take care n wasalam!

2 comments:

Mummy MM said...

Wah, tersusunnya.

natasha said...

tgh rajin tersusun la,klu time mls,berterabur jgk ni...hihi