we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

4 July 2014

SUSUN ATUR: PAKAIAN & TUDUNG2

assalammualaikum..

salam ramadhan eveyone!
dah hari ke 6 kita berpuasa kan,kejap je rasa...
tup2 nanti dah tiba raya..
korang dah beli semua persiapan raya ke?
kami laki bini satu hapa pun xbeli lg..
tapi untuk si kecik tu dah beli lengkap dah..
macam dia boleh beraya je kan,ngeh3..

hari ni aku nak share cara2 aku storage pakaian aku laki bini..
aku ada satu je almari kat umah,
skali dengan set bilik tdur aku..
tapi baju nya menimbun2 tak menahan..
tapi aku xrisau apa pun coz aku memang guna penyangkut baju
yg ala2 besi tu dari zman aku bujang lg..
suami pun sama pakai penyangkut tu tp versi yg kecik n pendek la..
orang lelaki bukan ada banyak sgt baju mcm perempuan kan,
so bagi dia guna yg kecik pun dah memadai dah..

kiri baju aku kanan pun ada baju aku jugak..haha
aku sangkut semua baju kurung aku kat sini..
baju kurung usually aku guna g keje n kalau ada majlis2 rasmi jela
aku sangkut gaya mcm tu coz nak minimise kan baju tu keronyok byk..
aku ni stok malas nak iron baju,
so kalau baju keronyok2 ni memang aku jarang pakai lah..haha

yg hak belah kanan tu,kebanyakkan baju suami..
aku hanya sangkut jubah2 aku je kat situ..
mesti korang pelik nape xde pun uniform askar kat situ..
haaaa,nak tahu sebabnya?
kami kan xduk skali,
so kebanyakkan uniform suami ada kat rumah kuarters dia..
dia hanya bawak balik untuk dibasuh je,
lepas dah kering,aku akan sangkut kat satu tempat b4 dia 
bawak balik ke kem semula..
hanya ada satu je uniform dia kat situ,
baju no 1,tu dia jarang pakai so boleh lah tinggal kat rumah..;)

kira membantu sangat lah guna penyangkut ni..
almari kami dah overloaded dah pun..
aku xsuka tengok kalau baju2 dah bertimbun sangat..
ni haa almari kami..
penuh kan??
 
yg bersangkut semua baju2 utk keluar informal..
tshirt suami,blouse n kemeja aku semua aku sangkut berhanger
yg belah bawah tu aku susunkan tuala n cadar2
baju basahan pun aku lipat n susun kat tingkat bawah
bila susun mcm tu,
memang nampak crowded skit lah almari aku ni..
so,penyelesaian pakai lah penyangkut tu..
beli kat mydin je..
yg besar tu aku beli lama dulu n masa tgh offer,
so dapat lah dgn hrga RM59.00
yg kecik tu aku rasa RM29.90 kot,xingat sgt dah

tudung2 aku sangkut guna penyangkut biasa tu..
 
 aku susunkan shawl kat bhg atas
dan tudung ber awning kat bhg bawah
xtau nak sangkut mana,last2 blakng pintu tpt parking dia
tpt penyangkut tudung ni aku beli kat mydin..
tgh offer n pling murah pernah aku jumpa,RM4.90
slalu kan org jual RM10 kn..

sebelah penyangkut tuduung tu tpt sangkut beg..
boleh jugak sangkut seluar n baju2..
aku beli kat mr.diy,2 RM 2.90
murah2 je kan aku beli brg2..
sape kata brg2 susun atur ni mahal2?
kalau pandai cari memang akan dapat murah2 mcm ni..
hehehehe..>.<

oh,aku lupa nak mention..
kalau baju2 lama n dah xmuat mostly aku akan bagi orang..
tp skrg aku dah jumpa 1committee yg collect baju2 elok 
n dah xpakai lagi untuk disedekahkan kat org yg memerlukan
kalau ada sesiapa berminat boleh hantar kat sini bsok..

hantar baju yg diminta sahaja ye..
tolong lah jgn hantar baju yg dah lusuh n buruk sgt..
nak bagi kat org biarlah ikhlas n jujur ok..
bulan ramadhan ni,bagus kita bersedekah n beramal..
ni salah 1 lah caranya..;)

in shaa Allah,next entry aku akan share tentang ruang tamu 
dan ruang makan kat rumah aku..
aku nak join contest blog susun atur sioca tu..
saja2 nak cuba nasib..ngeh3..
ok,till then..
wasalam n thanx 4 reading my blog..^.^

2 comments:

NabilaHasyim said...

Salam
baru nak siggah sini.

saya pun ada 1 je almari masa bujang dulu.
belum beli lagi almari baju yg besar, xda bajet, heee.

dalam tu, gantung baju sekolah enSuami je.
sbb saya tak keja dah skg ni, xda la nak iron baju lg dah.

6 hr dah posa ek.. ingt bru 5, isk isk...

selamat berpuasa.

natasha said...

selamat berpuasa jugak utk awk nabila..sbb xmampu beli almari bsar2 la sy pkai penyangkut besi tu,murah n praktikal..hehe