we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

3 January 2013

tips elakkan cyst kembali..

assalammualaikum..

kelip2 mata kejap je dah masuk hari ke 3 masuk tahun baru..
macam2 benda dah jadi masa tahun lepas..
sekarang tahun baru belum tentu tahu pe yg bakal terjadi..

alhamdulillah,lepas gynae bagi aku makan ubat norculut
cyst aku dah hilang terus..
dapat tahu after g repeat scan isnin lepas..
tapi doc nasihatkan kena repeat scan lagi nanti
coz cyst aku ni jenis corpus luteum iaitu jenis
yg datang n ilang sendiri..
so,dia risau kalau cyst ni datang tanpa aku sedari 
dan menjadi punca aku xboleh pregnant..
norculut yg punya pelbagai fungsi
makan ubat ni memang period aku yg teratur trus jadi weng2..
fungsi ubat ni sebenarnya utk hentikan period sebenarnya..
fungsi ubat ni boleh tengok kat sini..
kena makan utk 2minggu tp aku punya cuak
 aku stop makan bila dah seminggu..
bila stop makan,after dua hari trus period..
then after habis period aku sambung makan lagi
coz tanya kat klinik balik
perlu habiskan or x..
diaorang kata ikut je arahan yg dah diberikan so
aku sambung makan semula..
lepas habis ubat tu aku period lagi..
tu yg aku cakap period aku jadi mengong lepas makan ubat ni..
tapi,xpe lah,yg penting cyst aku xde lagi buat masa ni..
harap2 biarlah xde sampai bila2,
aku nak ada baby plak kat rahim aku..
huhuuuuu..

then,after aku google2 pe yg boleh hentikan cyst
utk kembali aku jumpa kat sini plak..
credit to blogger tuty rahiza yg merupakan pengedar shaklee..
tapi aku xamik supplement shaklee utk makan vitamin A,C dan E
sebaliknya aku makan supplement kat bawah ni yg aku beli kat farmasi..

bau nya memang xbest tp mengenangkn xnk cyst dtg lg,terpksa gak telan..;p
nasib baik beli tgh ada offer,dr RM56 dapat separuh hrga..
dapat dua plak tu,blh bagi incik asben satu coz ada
zink skali yg baik utk para lelaki..;)

masa g klinik kelmarin,aku ada minta ubat ni kat doktor..

tapi aku sendiri xyakin nak makan or x..
korang rasa aku patut makan ke??
hmmm...
doktor cakap potensi utk cyst datang balik
after makan clomid sgt tinggi..
tapi dia suruh aku try utk satu cycle je dulu..
kalau xpregnant n cyst plak yg ada,dia suruh aku stop dulu..

xberapa minggu lagi genap la setahun perkahwinan kami..
sedihnya yg dinanti xkunjung tiba..
tapi bak kata blogger azizah semuanya memerlukan
 kesabaran n Allah lah sebaik2 perancang..
mungkin ada hikmah kenapa lambat our little caliph
 nak tiba dalam hidup kami,
Allah maha mengetahui pe yg terbaik utk hambaNya kan..
semoga tahun 2013 membawa seribu keberkatan
 n tuah dalam hidup aku n incik asben..
AMIN YA RABBAL ALAMIN..




7 comments:

nadea ramly said...

yayang...hope 2013 ni ada sesuatu untuk kita kan..:) aminnn..

Mimie said...

xpe jgn sedih2..insyaALLAH de rezki...akak dulu pun kawen setahun kosong tau...

Unknown said...

syg... ni semua dugaan.. dugaan jijah seblum ni lain.. dugaan nasha pon lain.. tapi InsyaAlah berkat kesabaran kita,doa tak putus2 dr ibubapa,kwan2 pasti ada rezeki bakal muncul nanti..

sabar yer..usaha n tawakal.. yg selebihnya Allah tentukan :)

natasha said...

yes dear,harap2 macam tu lah..eh,nnti kte msg nadea ek nak tanya something..;)

natasha said...

ye ke sis?boleh share x pe petua sis amalkan utk nak preggy?;)

natasha said...

insyaAllah,kita tgh berusaha sebaik habis ni,doakan utk kita ye jijah..;)

QasehnyaRania said...

tenq berkongsi :D

in shaa ALLAH..
sama2 doakan ye :D