we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

11 January 2013

aku konpius,helppp!!

assalammualaikum..

hari ni aku start minum pati delima yg aku baru beli semalam..
then,lepas minum ok je memula tu..
xlama pastu,tekak aku da start rasa mual tau..
aku pelik dah ni,
nape tetiba je aku rasa badan aku lain macam..
untuk makluman,period aku dah lewat 5hari..
tapi b4 hari ni,aku xrasa pape yg pelik pun..
cuma macam yg aku cerita kat entry ini..
rasa malas je lebey + kerap kencing + makan macam dinosour,
hahahaaaa...

ni 1st time period aku lewat sejak kawen..
even time ada cyst pun,
period aku on time cuma flow je sikit..
ni xdatang langsung,
cuma hari ni after makan sesudu pati delima tu,
aku perasan ada sikit darah warna pink yg kua tiap kali aku kencing..
ni lah yg buatkan aku konpius,
aku period ke apa ni....
aku mengambil langkah selamat dgn xsolat,
aku was2 giler ni,
tu darah haid ke apa??!!

perot aku pun xsakit macam tiap kali kalau aku period..
cuma kadang2 aku rasa macam berdenyut2 sikit..
cik 'B'pun xsakit..
lagi la aku pelik coz kalau period,
cik 'B' aku akan sakit..
adehh,konpius3..

aku tanya ibu aku,
beliau suruh tunggu sampai 2minggu kemudian,
tengok macamana nanti..
kalau nak buat UPT pun,kena tunggu 2minggu lg katanya..
pe plak kata korang??
(ceh!macam ada plak orang nak komen kat entry ko ni ekk,perasan,ngeh3)

ni entry terpendek aku kot..;p
kalau ada yg sudi nak tolong aku,
memang aku berterima kasih sgt2..
aku memang blur gler ni,
nak solat pun was2..
so tolong la ek pada sesape yg sudi,hugs ketat2..^_^

p/s:aku ada jual pati delima dengan harga yg murah,RM15 sebotol
banyak sangat khasiatnya,boleh tgk kat sini

sebotol RM15 (tak termasuk harga pos),kalau beli banyak dapat diskaun..;)

update:keesokan after entry ni ditulis,period aku pun datang dgn banyak nya,
maybe kesan aku minum pati buah delima tu,flow period aku kembali asal after berbulan2
lamanya xdatang dgn normal..alhamdulillah,dah normal semula,
sekarang berusaha untuk tunggu our little caliph tiba dlm hidup kami,amin3..;)



10 comments:

Ked said...

kak nasha, pergi check cepat-cepat!
hehehe.. tak leh nak bagi nasihat sangat sebab takde pengalaman dalam benda2 camni..
tapi, saye suggest kak nasha jaga makan dalam seminggu dua ni.. jangan makan benda yang tajam2..
sebagai langkah berjaga2 kot2 lah ada isi dalam tu kan..
takut ada side effect pulak nanti.. hehehe

saye doakan banyak2 ni.. aminnn! :)

natasha said...

wah,ked org pertama yg komen,peluk ketat2..hehe..akak memg jaga makan since planning nk anak dear tp tu lah,ibu akak suruh tunggu dulu 2ming..cuma akak konpius tu darah apa je,huhu..

Mimie said...

kne tgu lg dear...2 minggu baru leh wat upt...kalo skang dh lewat 5 ari kne tgu lebih kurg 9 ari lg....ari ke15 dah leh check upt

Cik Rose said...

Salam.. Ros singgah sini :)

Kalau berulang lagi, better gi check kat klinik ye.. Jangan biar lama-lama.. dan jaga makan, mana tahu ada rezeki tu :)

Mummy MM said...

Datang dengan banyak? Seram pulak bila dengar perkataan banyak tu.. Hihi

teratai biru said...

salam

sis, better pegi klinik buat check up..mana tau ada rezeki..aminn....

natasha said...

orite sis,take note..maybe next time blh praktikkan..hehe..;)

natasha said...

insyaAllah,amin3..;)

natasha said...

banyak yg normal la sis,coz dah beberapa bulan flow nya sikit..tp bagus la makan pati buah delima ni,memng disyorkan,ngeeeee..;)

natasha said...

upt blh buat dirumah dear,cuma ke klinik utk konpemkan je..btw,salam perkenalan ye..;)