we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

31 January 2013

bebelan di malam hari..

assalammualaikum..

2013..
usia aku dah berganjak setahun..
dalam usia mcm ni,
still rasa xboleh blah bila ada orang panggil aku kakak,
n paling2 xboleh blah bila da ada orang stat panggil aku acik,
rasa tuanya aku,hahahaaaa..

bila umur makin meningkat
fikiran pun jadi makin matang,i guess...
kalau dulu,pantang kena marah or kena kutuk,
kejap je aku dah melenting..
sekarang,
aku lebih rilek even orang kutuk aku kaw2 punya..
cuma aku akan berdoa orang yg kutuk aku tu akan rasa pe yg dia kutuk aku,
adil x?;)

ayah aku selalu pesan,
jangan lawan pe yg orang nak buat kat kita,
cuma doa semoga Allah balas balik pe yg dia buat kat kita,
mungkin bukan kita yg akan balas kat dia balik,
mungkin orang lain yg akan buatkan kerja tu untuk kita..
kalau kita balas balik,kita xjauh beza macam dia..

aku selalu doa kat Allah,
semoga aku dilindungi dari sifat2 kejam dan 
dilindungi dari orang2 yg kejam..
mungkin sebab itu,
alhamdulillah,
aku dikelilingi oleh orang2 yg positif tentang hidup mereka..
bila tengok orang2 tersebut,
automatik aku akan jadi kuat semangat,
hilang semua benda yg buat aku tertekan n sedih..
orang2 ni lah yg banyak guide aku supaya jadi makin positif,
jadi makin 'ADA AKU KISAH'
xpeduli dah pe orang cakap..
coz orang hanya pandai bercakap,
bila terkena batang hidung sendiri baru lah sedar yg hidup xseindah mimpi..

aku hidup dengan apa yg ada..
syukur aku dilahirkan bukan sebagai orang yg berminta2,bermewah2..
syukur aku dilahirkan dlam keluarga yg sangat mengambil berat..
syukur dengan pe je yg aku ada..
even xde bff macam orang lain,
cukup la incik asben n ibu aku yg sudi dengar aku membebel2..
cukup la ada ayah tiap kali aku nak ke mana2
bila dah di melaka..
cukup la ada adik n abang tiap kali aku melangkah tanpa teman..
n last but not least,
cukup lah ada incik asben yg sudi mencintai n menyayangi aku
even aku xlah sempurna mana..
ALHAMDULILLAH!!

p/s:mode merapu lepas dah siap buat fail meja,yeahhh!!>.<

1 comment:

teratai biru said...

betul tu sis...biarkan ape org nak cakap..Allah maha mengetahui segalanyan kan..
oh fail meja..pening juga nk buat..hehehe..