we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

17 January 2013

mess nite at the end of 2012

assalammualaikum..

ingat lagi x entry ini??
aku ada mention yg aku akan ke mess nite 
under briged incik asben naungi..
this was my 1st time experience join army event since kenal 
incik asben sejak 6tahun lalu..
perasaan??
best la jugak..
lain dari event yg aku pernah attend b4 ni..
especially waktu makan tu,
memang penuh dengan etika makan,ala2 western gitu..
almaklum ler,kita ni orang kampung je..
bila join event2 macam ni,
memang aku blur gler la..hahahaaa..;p

yg bestnya,memang atucara event ni dimulai dengan makan dulu..
so,xpayah risau lah kalau g dengan perut kosong..
konpem after few minutes perut ko akan penuh 
dengan makanan hotel yg sedap2..
ngeh,ngeh,ngeh..;)
tapi tulah,macam yg aku cakap,
event ni kena makan dengan penuh adab n etika..
makan dengan diiringi muzik..
once muzik stop,
automatik ko kena stop makan jugak..
kalau makan jugak,kira ko dah langgar etika/adab makan..
wah,gitu plak kan?hahaha..

after dah abis makan,desert semua dah sental licin,
tiba lah masa untuk menari n sesi nyanyi2..
mcam biasa lah,
poco2 n tarian orang gomen xdapat dipisahkan..
(aku bercakap dari experience tiap kali g kursus,
sokmo kena menari poco2,bosan!)
part ni aku suka!
coz aku suka tengok orang menari dari aku sendiri yg menari..
especially BAKAT la,
diaorang memang akan join menari..
aku salute dengan bakat under briged ni,
memang xsombong n relation antara diaorang kira ok lah
berbanding dengan cerita2 yg aku dengar b4 ni
yg bercerita mostly ahli bakat sombong2..
xkenal maka xcinta kan,ngeh3..
tapi,aku memang xkan join la bakat kan,
dah kata duk luar kem,jauh dgn asben plak tu..
setakat join bila ada event2 besar macam ni je la..
ok,cukup la tu cerita tentang mess nite..
meh layan gambar plak..

desertnya,tiramisu..yummy!;)

main dish 4 incik asben..

saya yg gemok,sob3..

bila askar dapat mic,ngeh3..;p
tu je gambar yg ok..
lain2 semua jadi mangsa parkinson,
goyang je lebih..
memang spoil betul,so jadi arkib muzium aku jela..
nak tayang kat sini kang,
konpem korang pkir skrin korang yg kabur,
padahal gambar aku yg goyang,ngeh3..
ok lah,nak chow dulu..
hope terhibur..(motif nak terhibur penye,cter dah basi kan)..p

8 comments:

Mummy MM said...

Bestnye :)

Ked said...

uishh..
kena amik pen salin ni..
mana taw dapat gi gak satu hari nanti..
hehehe

Mimie said...

sedapnye kek tiramisu

natasha said...

nanti pasti awak pun dapat join jgk sis..;)

natasha said...

hahaha,siap nak salin ye ked..nnti mesti dapat gak merasa pergi,berbaloi sabar menunggu katanya,hehe..;)

natasha said...

memang sedap kak mimie tp brape sudu je dpt suap,secoit sangat...;p

QasehnyaRania said...

sedapnya desert2 tu :D
salam jumaat :D

ayut said...

MKN KOMPEM BEST KLU EVENT MCMNI KAN :)