we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

28 June 2012

changing plan...

assalammualaikum...

tok,tok!!ada orang ke nak baca ni??
hahaha...
tetibe plak aku jadi rajin mengupdate blog aku malam ni,
pelik plak rasanya...
actually,for next few days i will be no here for a while...

the first thing when got married with military man,
get used to change plan for last minute!
nak tahu kenapa aku cakap macam ni??
dari mula2 aku kenal incik asben,
sampai lah sekarang,
plan yg kami telah rancang,
jarang2 sekali dapat dilaksanakan dengan jayanya...
selalunya,ada saja halangan yg datang,
terutamanya dari hal perkhidmatan beliau...

kalau setakat cancel bus ticket dari jengka ke kl,
aku rasa dah banyak kali dah aku buat...
(kayo pokcik tokey bas kalau suma penumpang mcm aku..;p)
dah siap2 cantik2 jelita tetibe bliau kol xjadi dating
sebab pegawai x bagi outing pun pernah juga jadi kat aku..
pernah ponteng keje semata-mata sebab tunggu nak buka sama2 dgn beliau pun pernah jugak
dari pagi ke petang aku tunggu wooo...
(sila jangan ikut jejak langkah aku yg ponteng keje,tooooo bad!)

the second thing when got married with military man,
be independent n b tough,
no scared to anything n ready to travel anywhere alone!!
actually,aku bukan lah seberani yg disangkakan...
aku last daughter 4 incik isnin n pn zainaba,
yg xpernah ke mana2 sorang2,
pe lg kua dari melaka n travel naik bas sorang2...

but since aku kenal incik asben 6tahun lepas,
aku jadi berani sangat2,
naik bas sorang2 dari jengka ke kl,
naik bas sorang2 dari kl ke sg petani,
naik bas sorang2 dari melaka ke jb..
awesome kan??
hahaha...

aku cerita bukan nak bangga diri coz aku berjaya jadi manusia tabah lagi gagah perkasa,
aku cerita untuk share pengalaman hidup aku sepanjang 6tahun ni,
aku cerita supaya orang lain tahu bukan senang nak kekal bersama si abang2 tentera ni,
supaya korang lebih menghargai setia detik yg ada untuk bersama yg tersayang,
macam yg aku cuba buat untuk esok dan mungkin seminggu akan datang,
tukar plan untuk balik melaka,
lantas menukar destinasi ke sg petani,then ke bagan datoh,perak
kemudian ke melaka,
kembali ke sepang then terus ke shah alam
semuanya semata2 sebab aku nak spend masa dengan asben tersayang lagi tercinta,
peluang yg mungkin sekali je aku dapat untuk tahun ni,
mungkin....

credit picture to fb (i guess,hihi)


notakaki:sekian,terima kasih sekali lagi coz sudi baca n komen di blog buruk aku ni,
sayang korang,muah!




7 comments:

Ked said...

yeahhh!!
kak nasha.. u just start to burn out my spirit.. hehe

saye stuju! saye penah travel dri klang ke lumut,lumut ke klang dalam masa satu hari.. penat giler..

tu lah pengorbanan namenye kan? :)

canang said...

Kalau dah nama isteri askar kena berdikari ler jawabnya.... hehehehe...

Wanie-san said...

bersabarlah wahai syg~
satu hari nanti akan tiba jua harimu...:)

ღ cik faye ღ said...

yela ked...chaiyok chaiyok haha, alang2 burn spirit, burn sekali lemak2 hahaha (gurau je ya, muah!). rasanya 90% askar & partner diorang mesti pernah travel sambung2 mcm ni. selamat cuti-cuti Malaysia ye Nasha, nnt jgn lupa citer dlm blog hahah.
bye, nak tido zzzzz....

Rozlin Rizalman said...

Salam perkenalan juga nasha... :) nak juga tggal jejak di sini.

natasha said...

salam
hi korang!sori lama x update blog,xde internet connection...broadband adik kte da amik semula,kat opis kena blok line utk fb n blog,so agak susah nak update status fb n blog..pape hal pun,thanx ye coz susah2 je tinggal comment kat cni,syg korang!

Anonymous said...

keep update sebab saya dh follow yek 74. sorry lambat follow sbb x perasaan u dh follow ! slam kenal