we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

27 June 2012

penyakit malas...

assalammualaikum...

sekarang ni aku rasa aku dah jadi makiiinnnn pemalas...
hahaha...
tulisan kat blog pun dah makin sikit,perasan x?
(ke aku sorang je yg perasan,orang lain x?perasantan tul!!;p)
rumah aku pun dah makin malas aku nak kemas..
lantak lah rumah jadi macam tongkang pecah ke hape,
aku dah tak amik pedulik sangat,boleh??
hahaha...
(nasiblah kalau ada ibu aku nak datang rumah aku,konpem kena bebel,hihi)

tak tahulah sejak bila penyakit malas tu dah melekat dengan aku...
asal balik keje je melepek depan tv,
lapar masuk dapur masak2 then kemas2 dapur,
trus sambung terbongkang depan tv sampai tertidur..
heaven kan hidup aku??
(yg lebih pada cover sunyi sepi je ni)
tapppiiiii...
aku akan transform jadi sangat2 rajin
bila.....
incik asben balik!!
time tu lah aku akan jadi paling rajin...
rajin untuk kemas rumah,
rajin untuk masak2 pelbagai lauk,
buat kek yg dah macam experiment,kejap jadi,kejap tidak...
hahaha...

lagi best kalau incik asben balik,aku akan dibawak jalan2,
time2 pokai pun dia akan tetap bawak aku jalan2,
nak gembirakan aku sementara ada peluang dia bersama aku katanya...
terharu kan bila asben sendiri cakap macam tu kan??
ngeeeee....

time sedih bila malam ahad,
time dia harus pulang tempat dia bertugas,
memang kami ditakdirkan bersama sekejap,
time hujung minggu je...
tak pelah dari takde langsung,
hidup tak boleh tamak dan haloba,
kelak bakal merana diri dan hati,
betul kan,kan??
sekian,terima kasih sebab sudi baca...

zaman dating dolu2,rindunya!!;)

7 comments:

Ked said...

jangan jadi malas kak..
rajin2 sket..
heheh..
saye tengok akak rajin ape..
rajin blogwalking kan>
ngee~

cam best je ade asben.. nak kawen cepat2 gak la camni.. kikiki

ღ cik faye ღ said...

ked, kalau nasha malas nak update blog meh kita terjah hari2, paksa dia update gaks hahaha...
tulaa...mcm best je kan ada husben??? kak faye doakan ked, ked & nasha doakan saya yeee???huhuhu....

Ziema said...

Weh. Biasa la tu kan kalau sensorang hihihihi.
Tak lama lagi aku macam kau waaaaa :'(

Eta said...

malas ikut mood je kot..nnt2 datang la rajin pulak...

natasha said...

hahaha,xsangka ada jugak orang layan entry ngarut2 kte tuuuu...thanx la ye korang...ked n ck faye,opkos kawen itu seronok,lg seronok klu stay sama2,klu x,jadilah mcm kte meroyan je sokmo,hahaha...
ziema:sila jangan contohi aku wokey!it's so bad...;p
mdmZ:kalau mood malas hari2,boleh?hahaha..;p

Ked said...

jummm..
kite komen kat entry yang same berulang kali biar kak nasha stress terpakse update yang baru gak.. hehee

bereh kak faye.. kite saling mendoakan antara satu same lain taw.. aminn..

kalau one of us yang ade kenduri dulu nanti, jemput2 la ek..

aleensya said...

diz is wut we call military's life dear.. weekend husband.. huuu~