we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

20 December 2012

misteri blok haku ni...

assalammualaikum..

rentetan dari cerita aku hari tu(bila ntah last entry,lupa!)
kali ni aku nak cerita yg xberapa nak seram sgt pun..
coz aku sendiri pun takut gak nak cerita lebih2,
since aku kan keje lagi kat sini..
ok,aku ngaku aku penakut,hahahaaa

actually,tempat keje aku ni dah lama beroperasi..
xsilap aku since tahun 70-an gitu..
beselah,tempat dah lama,jadi plak tempat research yg nak 
selisih/jumpa orang pun susah coz staf kat sini xramai sgt,
haruslah ada sikit misteri kan?
aku masuk2 je kat sini,
senior2 banyak nasihat kan lah jangan datang awal sangat n 
jangan balik lambat sangat...
mula2 aku blur jugak,nape plak gitu kan??
mula2 masuk dulu aku tumpang kawan g keje,
haruslah datang awal coz menumpang kete orang,
xboleh la nak banyak songeh..
then,ada staf kat sini tegur,kalau datang awal,duk je kat luar blok dulu..
jangan masuk!
bila orang cakap macam tu,
opkos lah hati aku meronta2 nak tahu kenapa2??
bila dah pujuk2,baru lah dia nak cerita,
rupa2nya,bila abis opis hour,tempat keje kami ni ada makhluk lain 
yg bekerja plak..
mereka xkacau orang,sebaliknya mereka menyerupai staf2 yg ada
menyebabkan rasa seram tu timbul..
dah pernah banyak kali ni ada staf yg bertembung dgn mereka ni..
tapi bila dah tahu cerita sebenar,
staf2 ni buat xtau n xtegur diaorang tu pun..
anggap je sesama makhluk saling berkongsi tempat tinggal..

banyak lagi kisah lain yg pernah aku dengar..
tapi aku xnak lah cerita since aku tinggal sorang2 kat opis skrg ni..
tambah plak mlm jumaat plak mlm ni,
takutttt,huhuuuu..
cuma bila dah tahu cerita mcm tu,
cukup time kul 5,aku dah cabut balik rumah dah..
kalau ada barang tertinggal kat opis,
lantaklah,besok jelah aku ambil..
ada sekali tu,aku tertinggal barang,
besoknya plak cuti panjang,weekend,
aku paksa incik asben ikut aku naik atas utk g opis aku,
nasib baik masa tu beliau ada kat rumah,selamat lah aku,
heheheheheeee...

tu je lah yg aku boleh cerita..
kalau nak tahu cerita lebey2,
tunggu aku ada keberanian n ada mood nak taip panjang2 ekk..
sekarang mood berblogging aku dah ke laut,
mentang2 nak tengok pantai katanya,
haruslah mood berhoneymoon kennnn,heheeee..
ok,enjoy ur reading n happy weekend..^_^

p/s:dunia ni memang kecik je..baru tahu fatin liyana n abg nya,asfirdaus(asben maria elena)
rupa2 nya pangkat anak sedara aku rupanya..nenek sebelah ibu diaorang adalah sepupu ibu aku..
tu pun sebab dapat invitation wedding asfirdaus n maria elena,baru tahu cerita..hihihiiii..;)


2 comments:

Mimie said...

seramnye....

utgla ank sedara popular..hehehe

Kakzakie Purvit said...

Kalau kakak pun takut nasha. Pendik katak setiap kali kan kemana mesti nak berteman. Kena kuat semangat ni kalau tak boleh pengsan ditakdirkan terserempak heeee.... takutnya.