we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

5 November 2012

seikhlas hati

assalammualaikum

malam semalam tengok drama kat astro citra
best!
tajuknya selagi masih ada...
cerita tentang kasih sayang tak berbelah bagi untuk
isterinya yg semakin lupa bila menghidap penyakit alzheimer
touching sungguh tengok cerita tu
lebih2 lagi bila isterinya da lupa siapa suaminya sendiri,isk3..

bila tengok cerita tu,
aku mula terfikir nilai keikhlasan terhadap hubungan aku pada 
orang2 sekeliling aku...
boleh ke aku jadi orang yg benar2 ikhlas
dan jujur masih menyayangi
bilamana orang yg aku sayang dalam keadaan 
yg sakit,sedih atau susah??
serius,aku takut...
takut aku berubah hati menjadi kejam
meninggalkan orang2 tersebut yg memerlukan aku 
untuk bantu diaorang...

satu lagi aku takut bila aku jadi x ikhlas bila tolong orang
takut aku jadi mengungkit bila aku dah tolong orang
bilamana orang yg aku tolong tu buat 'taik' dengan aku..
serius,aku xnak jadi macam tu
tapi..
bila ikutkan hati,memang rasa nak g depan2 dia
ungkit semua kebaikan yg aku dah buat untuk dia
tapi
betul lah kata pepatah kan,
'ikutkan hati mati,
ikutkan rasa binasa,
sebab mulut,satu kampung boleh berbunuh-bunuhan'
nauzubillah..
minta jauhlah dari semua tu dari aku dan keluarga aku

aku percaya takdir Allah
hari ni mungkin aku sedih,
mungkin besok aku akan gembira
kemudian dan seterusnya belum tentu lagi keadaannya
kesimpulannya,teruskan hidup macam besok adalah hari mati untuk aku,
buat segala kebaikan selagi temampu
supaya mati bukan dalam keadaan memalukan.
nauzubillahminzalik.

p/s:entry di kala menghidap penyakit 'monday blues' ditambah 
incik asben masuk hutan seminggu ni...sob,sob,sob...

10 comments:

joeayu said...

banyak kali aku tgk cite tu. asal tgk je nangis. nangis sebab bukan aku yg jd pompuan tu nak berlakon ngan Beto kushairi ok. uhuhu. sabo ye lalink.

natasha said...

tu lah,aku 1st time tgk mlm td..dan2 plak time laki dah balik kedah,layan jiwang la aku sorang2..hihi..;)

Anonymous said...

sabar byk2 ye

Unknown said...

aduh.. time suami takde pulak nak layan citer sedih2 memang membuatkan hati rasa sayu..tak best tol kan!

natasha said...

thanx sis..;)

natasha said...

memang,tapi dah terbuka drama tu,trus layan jela..tapi ok la,ada something nice yg blh blajar dr drama tu..;)

Mimie said...

nauzubillah kalo pasangan kite lupe kat kite sebab penyakit tuh kan...

natasha said...

tu lah,risau penyakit zaman skrg xkenal usia dah,muda2 dah boleh kena penyakit alzeimer,apatah lg penyakit lain..;)

ayut said...

:) masuk utan ea asben...takpe..jg umahtangga insha Allah akn diberkati...

natasha said...

insyaAllah,mencuba sehabis baik jaga diri n rumahtangga...;)