we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

16 November 2012

luahan di tahun baru..

assalammualaikum..

salam jumaat..
back to work after almost a week bercuti..
next week sambung cuti lagi..
di saat semua orang tengah bz coz
banyak benda kena settle time dah ujung tahun,
aku plak berjimba kat rumah n somewhere dgn 
orang2 tersayang..
hilang semua beban masalah dalam kepala,
hilang semua persoalan manusia2 yg sibuk je 
nak ambil tahu hal orang..;)

aku bukanlah orang yg sombong,jujur!
tapi aku xsuka orang yg terlalu menyibuk untuk 
tahu hal2 peribadi orang..
aku sendiri rasanya dah semakin xnak ambil tahu
hal orang lain..
lantak pi lah hal orang,
bagi aku,selagi aku xkacau orang,
orang lain pun jangan ambil tahu hal aku..

buktinya,aku dah semakin penat dengan 
kecanggihan sosial media..
maybe blog ni je yang tinggal menjadi sebab aku
kena surfing internet kalau xnak akaun blog
aku ditutup..
huhuhuu..
facebook pun bukak jarang2,
komen bila rasa sangat2 perlu aje..
incik asben pun macam tu jugak..
malas nak ambil tahu hal orang lain..
kalau ada yg sudi nak khabarkan berita,alhamdulillah..
tapi untuk kami cari berita itu,
memang dah lama aktiviti tu kami xbuat dah..

aku penat berhadapan dengan orang yg xfaham
dengan hidup kami laki bini ni..
orang boleh cakap ada orang duk jauh pun boleh 
pregnant jugak..
tapi aku nak tanya,
dia ada ke masalah yg aku ada?
cyst yg xputus kunjung tiba,
dari kiri ke kanan munculnya..
benda yg aku xminta datang tapi 
dah Allah takdirkan itu yg ada dalam rahim aku,
xboleh buat pape lah selain makan ubat
dan tunggu benda tu hilang dgn sendirinya..
harap-harap lah..

jeles??
takkk,aku sikit pun xjeles dengan berita gembira yg 
orang lain dapat..
biarlah,itu Allah da tentukan bahagian untuk dia..
insyaAllah,aku yakin akan sampai juga turn aku nanti..
cuma aku perlu sabar dan terus menanti..
sekarang dah tak kisah sangat pe orang nak cakap..
lebih baik aku blah n mengelakkan diri dari 
tadah telinga dengar mulut2 orang yg busybody tu..
ok,dah tu je nak cakap hari ni..
oh,lupa nak wish,
salam maal hijrah 1434Hijrah..
semoga tahun baru ni membawa seribu keberkatan dan 
kerahmatan untuk anda semua dan juga aku..^_^

10 comments:

Wanie-san said...

tabah ye tasha..
org ni ckp memang sedap mulut.langsung xfikir.
kita yang lalui semuanya.. ada rezeki xke mana..cuma cepat lambat..ak doakan ada la rezeki ko tu..
isnyaallah..:)

Unknown said...

alahaii rezeki Allah siapa lah kita nak menidaknya.. semua orang nak rezeki tu.. tpi kalau Allah kata belum masanya..belum la jugak kan yunk.. sabar yer..

moga tahun baru ni hidup kita di limpahi rahmat Allah..

natasha said...

thanx wani,aku pun doa mcm tu jugaj,moga Allah mudahkan segala2 nya utk aku,insyaAllah..;)

natasha said...

time kaseh jijah..kte pun doakan yg sama utk jijah jugak..;)

Ked said...

pekak kan telinga, butakan mata jelah dengan orang2 camtu kak nasha.. saye pun jarang update status fb.. komen bila perlu je.. hehehe

akan ade suatu saat bila orang tu sedar yang diorang terlalu take care sangat pasal kain baju orang lain, sampai baju kat ampaian sendiri kena curi monyet pun tak sedar.. wah! peribahasa baru gitu katenye.. hehe

be strong sis! :)

natasha said...

wah,ked..lama sungguh xtengok awk komen kat blog akak,rinduuu..kemain peribahasa hah,senyap g bertapa ek?hihi...insyaAllah,akak pun harap satu hari nnti org2 tu akan tersedar betapa bzbody nya mereka..;)

nadea ramly said...

yayang....
lame tak komen kat entri kamu.
arituh kt opis tenet macam sipot..
kitea rasa macam ape yang kamu rasa..uhhh..
takpe..kat belog luah saje..
pedulikla..kita tak kaco orang kan..sygggg dia...

natasha said...

wahh,rindu kamu nadea..lama x nmpk kat cni,huhu..memang,blog jela tempat sesuai utk org mcm kita ni,kat blog ke boleh suka suki nak tulis pe kan,xde org blh marah...;)

Unknown said...

Weh tasha, aku nak gado ngan kau neyh. Wakakakakakakaka
Guess whooo? (:

natasha said...

waaaahh,gler takut ni siap nak gaduh bagai..hahaha...sape ni?kasi misteri plak ek...;p