we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

6 September 2012

pandangan sisi seorang isteri pegawai tentera

assalammualaikum...

tengok tajuk bunyi mcm serius je kan??
tapi ni lebih kepada pendapat peribadi dan pengalaman aku yg baru je bergelar
isteri kepada incik asben dengan usia perkahwinan kami 8bulan ni...
ye,suami aku seorang pegawai tentera...
bunyi macam seronok tapi
hanya yg sama dengan aku je tahu senang dan susah dengan diaorang ni...

 lebih2 lagi aku dan suami jauh...
lebih kesian pada beliau...
isteri nya jauh dan tak tinggal bersama...
bila isteri x tinggal bersama beliau kena tinggal di mess bujang
mesti ada yg tertanya-tanya kenapa incik asben x sewa kat luar je kan??
mula2 aku pun pelik kenapa stay kat luar kem je...
tapi menurut incik asben,memang itu keadaannya bila isteri x tinggal bersama...
keadaan hanya akan berubah kalau aku tinggal bersamanya je...
hmmmm...

bila x tinggal bersama,banyak jugak lah tanggungjawab aku sebagai isteri tentera
yg aku terpaksa abaikan...
maknanya jangan ditanya tentang life tentera kat aku,
aku xcukup pro untuk nak menjawabnya...
nak join BAKAT pun belum tentu aku boleh coz duk jauh kan...
so,terpaksa lah incik asben handle sendiri life nya even dah berbini...
aku sedih bila fikirkan hal ini...
tapi dah tertulis begini life kami after kawen..:(

actually,bila dah kawen dengan pegawai tentera,
sebagai isteri aku ada main peranan yg penting jugak terutamanya dalam melibatkan diri dengan BAKAT
benda ini berkaitan jugak tentang kenaikan pangkat incik asben...
tapi isteri beliau ni x boleh memainkan peranan tersebut,
maafkan ayg,abg...:(

sebenarnya banyak lagi perkara yg buat kami laki bini sedih bila duk jauh...
aku dengan cara dan alasan aku untuk tension dan sedih,
incik asben dengan alasan dan cara yg lain...
terlalu banyak sebenarnya...
tapi xboleh lah mention kat sini,
silap2 lebam biji mata beliau nanti kalau aku mention kat sini
even blog aku ni belum tentu orang kat kem dia baca...
possibility tu sentiasa ada kan untuk sesiapa pun baca blog general ni kan...

maybe lain ceritanya kalau isteri tentera tu fulltime housewife or keje something yg terikat satu2 tempat macam aku..
mungkin life nya akan seronok bila keadaan macam tu..
aku selalu tengok ARMY WIFE kat channel 702,DIVA tu,seronok tengok life wife army mcm tu..
tapi bila aku nak rasa life mcm tu,tak tahu lah..
mungkin tahun depan,mungkin jugak 10tahun akan datang..
hanya Allah je yg tahu...:)






16 comments:

nadea ramly said...

Hai dear..same goes to me. kami pon pJJ. bezanya mungkin hubby u darat, tapi hubby i pegawai navy. Biasalah yunk, mmg nasib kita. Dan serupa juga nasib kita nih. Macam kami, sorang kat KK, sorang kt Kuching. Mmg betol, banyak sangat benda kene buat sendiri. Meka pon ade bini tapi macam takde bini. huhu..kesian. airmata toksah cakaplah. berapa gelen dah terbuang tapi kite kene kuat. :) sbb antara wanita yang kuat adelah isteri kepada seorang tentera. :) kami dah setahun lebih kawen, dan dari bercinta mmg jaoh. kekadang at one time, mmg fedap. TApi, tanggungjawab mengatasi segalanya. Nk transfer pon agak sukar. nk tengok kosong ke tak. kan..apapon, bertabahlah dear..:) just my seposen..:)

ღ cik faye ღ said...

salam Nasha...sorryla kalau my entry ada buat u sedih. jgn sedih2, pasal naik pangkat tu...kdg2 semuanya bergantung pada rezeki kan...ada jugak wife yg x aktif dlm BAKAT tapi suaminya tetap cemerlang dlm kerjaya. saya doakan Nasha dgn hubby dpt hidup sama2 nanti...doakanlah jugak percintaan PJJ saya ni sampai ke jinjang pelamin.bukan x de citer sedih tapi malas nak type kat blog sbb nnt lagi sedih, so sbb tu entry2 saya konon2nnya nak motivate rakan2 yg senasib haha...bezanya sy ni gf je lagi, bilala nak naik pangkat jadi wife...Allah yg menentukan walaupun kita byk merancang :-)

Unknown said...

huhuhu even jijah bukan isteri pegawai just LLP je pon dah cukup terseksa..ada isteri pon macam takde je..kesian dorang..inilah hakikat yg perlu kita terima bila kita bekerjaya..lain pulak jika SRT kan.. mmg banyak dugaan.. PJJ sampai bila pon tak pasti.. apa yg boleh bersabar lah..pasti ada hikmah selepas ni.

Ziema said...

Sabar jelah weh. Aku ni pun tengah fikir macam mana life dengan Adli lepas kahwin, even aku duk ngan family.
Iyelah, dah kahwin mesti nak duk sama kan :)

Be strong babe. Army wife kena strong :')

natasha said...

thanx kwan2,nadea ramly n jijah...korang senasib dgn kita so korang tau pe perasaan nya kan...
to cik faye,kte x trase pun dgn entry awk,kebetulan je nak luahkan pe yg kte rasa pg ni,no sweat beb!
to ziema:insyaAllah,doa2 lah ko xperlu rasa pe yg aku rasa coz sgt perit utk hidup sorang2 n hidup mcm org bujang even dah kawen..

Anonymous said...

xpe, kata org sayangkan isteri tinggal2kan hehehe

natasha said...

kesuma angsana:tapi,xnak lah kasihkan isteri tangan-tangan kan,hehe...;p

wifemdnavy said...

Hu3x perasaan isteri2x PJJ baru berkahwin.. Akak dah merasa fasa tu.. 1999 - 2004.. Kemudian dpt bersama - baru 3 bulan dihantar ke Acheh (6 bulan), 2008 - Pemerhati UNMIS setahun.. kini selang sebulan outstation berminggu2 kengkadang menjangkau bulan..

Kawan akak sehingga kini dah 17 thn weekend Husband & Wife

Kesimpulannya.. bersedia je la ditinggal2kan selagi Hubby itu masih berUniform..

natasha said...

ye,bersedia...tp slagi boleh diusahakan duk bersama,kami akan cuba..thanx coz share experience akak,very appreciate them..;)

Suraya Nordin said...

hanya yg melalui mampu merasai. xpe, segala pengorbanan kita nnt pasti ada hikmah & ganjaran dr Allah InsyaAllah. Redha je :)

Mummy MM said...

Paling takut bila dye duty sampai kol 3 4 pagi. Menangis tak berlagu kat kem kediaman dok sowg2. :(

minamarjan said...

Alamak... saya bakal berkahwin dengan tentera.. cam sedih je nasib yg bakal saya lalui nanti...

QasehnyaRania said...

bersabar itu kuncinya.
dan kejujuran.in shaa ALLAH.

jangan la sedey2 ye "D

Anonymous said...

Hai..bf saya baru saja bertugas sebagai tentera....hu.....memang susah nak b.couple gan tentera apatah lagi lau kawin.... kena bayak bersabar je org cakap

Anonymous said...

memang bayak bersabar je lau nk jd isteri kepada pegawai tentera

eira eixora said...

salam singgah.

suami saya tentera tp LLP. kami sempat PJJ 4 bulan after kawen. syukur alhamdulillah husband dpt pindah.

insyaAllah kamu juga akan dapat tinggal bersama ngn husband nanti. jangan sedih2