we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

27 August 2012

nak jugak mengadu...

assalammualaikum...

hari ni dah start keje balik...
malas betul nak bangun pagi tadi,
bangun untuk mandi pagi...
selalu bangun solat subuh trus tido balik,
tapi hari ni dah xboleh dah...
huhuhu...

seronok raya kali ni??
aku double raya lah coz dah ada 2 famili..
merasa lah beraya di tempat baru...
beraya dengan famili mentua yg sporting n best,
jalan2 kat tempat yg aku xpernah pegi...
bes,bes,bes!!
sebelah famili aku plak beraya sekejap jelah coz sibuk dengan 
kenduri kahwin cousin aku sabtu lepas...

memang bagus buat kenduri time raya ni tapi macam limitkan masa untuk beraya skit lah
coz cuti masing2 kan sekejap je,
masa yg ada opkos lah nak beraya sakan kan...
tapi,memang x dinafikan lah,
time raya ni lah semua orang paling mudah untuk dikumpulkan..
aku rasa tu sebab utama kenapa ramai orang buat kenduri kahwin time raya,
betul x??

dah kumpul ramai2 ni,
opkos lah soalan utama untuk pengantin basi ni adalah:
"dah berisi ke perut tu??"
"eh,perut nampak macam dah besar je,dah berapa bulan??"
ada tu siap pegang2 perut aku,
dengan budget nak teka jantina 'anak' dalam perut aku ni...
tak sentap ko,orang buat macam tu??
grrrrr!!!

agak2 lah sedara sedari sekalian...
pkir buat anak macam buat lempeng kat atas kuali ke??
sekali bancuh trus menjadi je...
lagi plak aku n asben duk jauh,
jumpa pun 2minggu sekali...
kadang2 jumpa wrong timing,
susah skit lah nak menjadi benih2 cinta kami tu...

yg aku paling xboleh blah,
incik asben ngadu kat aku,
member dia yg baru je kahwin last saturday,
siap kutuk2 dia xdapat anak lagi...
eh,bro!
ang baru kawen ok,belum tahu lagi nasib ang macamana,
bab2 anak jangan main kutuk2 orang,
buatnya Allah bayar cash kasi ang rasa pe yg kitaorang rasa,
baru terkedu lidah tu nak bersuara nanti...
huh!

kan dah ter emo pagi2 monday blues ni...
aku ni sensitip skit bab2 anak ni...
dulu tengok je orang duk cerita hal2 ni,
sekarang dah terkena sendiri baru tahu pe perasaan orang yg pernah lalui nasib yg sama...
nasib baik dulu mulut x cabul macam 'member' tu...
mungkin Allah nak uji kami laki bini sekejap,
nak kasi rasa susah sikit sebelum nak kasi senang banyak2...
insyaAllah...

p/s:rasa nak buat open house tapi macamana nak buat aku pun xtau...
sesiapa yg sudi nak datang rumah aku meh la ramai2,boleh aku masak2 banyak2,
assume tu lah open house nya,boleh??hehehe...;)





11 comments:

Ked said...

slmt hari raya ke-8 kak nasha!
alah, buat je open house tu.. mesti ade yang datang.. hehehe

sabar ea kak.. standard la mulut orang.. ape yang diorang nampak depan mate, terus cakap tanpa memikirkan hati dan perasaan orang lain.. ish ish ish..

jangan putus asa berusaha, berdoa dan bersabar ea kak.. insyaAllah, akan terbalas semua pengorbanan akak tu satu hari nanti.. aminn.. :)

joeayu said...

n. bile nak wat open house. make sure aku yg 1st. okeh?? masak best2 ek...

Unknown said...

emm setakat yg wajib di tanya bila sedara2 bkumpul.. alahai meyampah ok..sabar jelah.. ada rezeki InsyaAllah akan bagi.. yg mampu senyum jer :)

natasha said...

ked:selamat hari raya ked,meh la beraya umah akak,xjauh mana pun puncak alam dgn sepang,hehe...
ijam:meh la beraya umah aku,konpem aku masak bes2 utk ko,xpayah tunggu open house pun boleh datang...
azizah:tu lah,jijah mesti kena benda yg sama kan?malas nak layan,senyap kan diri je sudahnya...

Ked said...

boleh je nak beraye umah akak tapi saye balik puncak alam pun 9/9 nanti.. err, time tu dikire raye lagi ke kak? hehe

natasha said...

ntah,selagi x abis sebulan syawal ni,raya lagi la tu kan?haha...

Wanie-san said...

sabar ye tasha..biasala..bila kita berharap sesuatu tu..susah sikit nak dpt..mungkin ada hikmah dgn apa yg berlaku..doa byk2 ye! insyaallah..ada rezeki tu ada la..
standard org melayu..sebelum kawen tanya bila nak kawen. dah kawen tanya bila nak ada anak.bila dah ada anak sibuk tanya bila nak tambah anak. bila anak dah besar tanya plak bila nak menantu. Sampai kesudah xhabis... dun think 2 much my dear... nak beraya umah ko bleh??hehe

Ked said...

hehe..
kalau camtu sempat la beraya umah kak nasha..
dengan syarat, simpan sket kuih raye naa.. ekeke

natasha said...

wani:meh la beraya umah aku,boleh lepak2 n borak lama2...ko kat s.alam je pun kan?
ked:banyak lagi kuih raya,dah abis boleh bli lg,mydin banyak stok lg,haha...;p

ღ cik faye ღ said...

lelaki pun dah pandai main perli2 kan sekarang? samalah dgn skot2 mr soldier ni...dok bangga2, baru kawin bini dah bunting pelaminla...pastu kutuk skot2 yg blm kawin lagi...atau blm ada anak lagik...org mcm ni buat jek muka pastu blah...lagik bagus.

natasha said...

tu lah cik faye,budget mcm bagus n perfect sgt life diaorang padahal xtau lg pe yg mennti masa depan nnti...kami memg buat dek je tp sakit ati jugak la masa dgr diaorg ckp/kutuk tu kan...fitrah manusia biasa kan...huhu...