we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

18 August 2011

fobia pada katak??


assalammualaikum....

mmm,hr ni nak citer tentang kisah pelik tapi benar yg jadi kat aku semalam....bukan kisah seram wokey tapi kisah yg buatkan aku berfikir sepanjang hari...nak tau pe kisahnya??

mcm ni,masa aku bangun utk bersahur pagi semalam,aku agak terperanjat ble terpandang kan seekor katak pisang,tau x mcmana katak pisang ni??atau nama saintifiknya Hylarana erythraea,pehh!!nama saintifiknya punya lah bes seh!!tp hakikatnya aku sgt2 fobia dgn menatang ni.....katak ni agak unik coz dia bukan saja blh melompat tp blh terbang campur merangkak...x percaya??percayalah,aku paling gerun ble tgk dia merangkak,tegak bulu roma aku...

tgk je dah wat aku geli,euuwww!!
adakah aku sgt fobia dgn katak??oh,tidak!!aku hanya fobia dgn katak spesies ni je...xtau la npe dr dulu hingga skrg aku sgt2 takut tgk katak ni...dulu katak ni slalu melekat kat baju2 kat ampaian umah kat mlake...dulu dkat dgn ampaian ada sebatang pokok nangka,ibu kata katak 2 suka duk situ coz pokok 2 sejuk...slalunya aku xperasan dia melekat kat baju2 yg aku angkat dari ampaian,ble aku nak lipat baju baru lah dia akan menunjukkan dirinya...hah!!pe lg,ble aku da nampak dia,jangan haraplah aku nak kasi can duk senang lenang dlm umah kan??sama ada dia akn kluar dr umah aku hidup atau pun kojol dia aku tibaikan!hahaha!!giler kejam kan??

tapi nasib baik pokok nangka 2 da ditebang so aku selamat la da xde gangguan dari katak hantu ni...pehh!!

yg aku nak citer kat umah sewa aku ni plak,time aku masuk toilet pagi nak sahur 2,aku terperanjat ada katak tersebut kat tempat tarik flush toilet bowl aku...yg peliknya mcmana dia blh masuk dlm toilet aku 2??misteri betul!!aku tgk lubang angin bertutup,lubang air pun bertutup,abis citer memang xde ruang keluar n masuk slain dari pintu toilet yg attach dgn bilik aku SAHAJA!!kalau katalah dia masuk dr pintu,opkos kena melalui bilik aku dulu tapi mustahil aku xnampak si katak kuning 2 melekat kat dinding bilik aku kan??hmmmm,musykil betul aku skrg ni...

korang tau pe jd kat katak 2??disebabkan xde benda lain yg aku blh pikirkan slain aku amik spray ridsect,spray direct kat dia hampir 10minit tapi dia skit pon xde respon....then,aku amik sabun serbuk aku trus aku baling kat dia...hah!!ni baru dia ada respon,dia terbang kat dinding toilet da dkat dgn lubang air...aku simbah air,da tentu jadi air sabun kan??aku trus tolak beliau jatuh dlm lubang air n tutup lubang 2 sampai ke hari ni pon aku xberani nak bukak,takut dia melompat keluar plak nanti..

mesti korang kata aku kejam kan wat katak mcm 2 kan??tapi nak wat mcmana,ni lah gaya orang yg fobia katak pisang ni...kre nya aku ni batrachophobia la walaupun aku hanya fobia pada spesies ni je pon,not the all spesies of amphibia...sorry to say,aku pelik ble ada orang yg obses dgn katak,siap blh cium2...eiiiuuww!!ko pkir ble ko cium katak 2 dia blh tukar jd prince charming??ooohh,pleaseee....bagi aku sejuta pon belum tentu aku sanggup nak buat,xsanggup aii!!

las but not least,aku harap itu lah kali terakhir katak masuk toilet aku,serius aku sangat2 gelabah time 2...4 those yg da tau aku sgt fobia dgn menatang ni,jgn cuba2 nak try usik aku dgn spesies ni ek,silap2 aku karate kepala korang sampai senget kepala 2,da xblh nak raya...hahaha!!!;p
credit picture topotato
 notakaki:thanx coz sudi baca,jgn lupa follow ek,hehe...


No comments: