we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

4 August 2011

Alhamdulillah....

assalammualaikum...

aku rasa tenang sgt2 hari ni,xtau la kenapa,walau 1001 permasalahan dlm kepala aku ni tp aku xnak pkir apa da...biar Allah je yg tentukan segala-galanya,aku berhak merancang tapi Allah yg lebih berhak menentukan sama ada perancangan aku berjaya atau tidak...

otherwise,biar ibu n ayah je yg tentukan tentang 'hal' 2...give up?mmm,x kot...cuma penat je,malas da nak serabutkan pkiran sendiri,kalau ikutkan memang selayaknya hal2 mcm 2 diuruskan oleh orang2 tua kan?aku je yg lorat2 nak settlekan semuanya sendiri dulu so skrg let them do the rest...wat masa skrg aku stop dulu from doing anything for preparation,yelah,xde tarikh lg kan...incik tunang mcm bengang plak ble aku ckp mcm 2 so pe lg yg patut aku wat,bkn ke suppose 2 be aku wat mcm 2,xde date confirmation so what 4 aku prepare anything 4 da wedding...alahai,speechless betul aku dgn dia...even tangguh xlama,maybe menganjak sebulan tp aku sendiri blur pe yg suppose aku buat,then finally aku wat mcm ni jela,ye x?hhmmmm...sorry abg,please understand my feeling right now...T_T

tapi pape pun,aku rasa dlm bln ramadhan ni aku xsepatutnya serabutkan pkiran dgn bnda2 ni kan...sepatutnya aku patut berpuasa dgn harapan amalan aku sempurna,bak kata alim ulama,kita patut beribadat seperti hari ni adalah hari terakhir kita di dunia ni,yelah,mana tau kot2 hari ni adalah hari terakhir aku kan,xsempat2 nak bertaubat klu duk asyik memikirkan hal2 duniawi...sebagai hamba Allah yg sgt2 kerdil,aku dgn rasa hina sehinanya,aku tunduk bersyukur pada segala nikmat n rahmat yg Allah berikan kat aku...walau aku xsesempurna mana tapi aku bersyukur at least aku ada pe yg sesetengah org xde...

Alhamdulillah,syukur pada Allah yg mengurniakan aku kehidupan yg sempurna,Allah ambik arwah mak aku dlm usia yg muda,dia gantikan seorang ibu yg sgt aku sanjungi kerana kasih sayangnya....
Alhamdulillah,syukur pada Allah kerana memberikan aku sebuah keluarga yg sgt menyayangi aku,ayah yg sgt2 penyayang,abg2 yg sgt melindungi aku n adik yg sgt menghormati aku....
Alhamdulillah,syukur pada Allah yg mengurniakan aku tubuh badan yg sihat yg membolehkan aku blajar sampai ke universiti dan mendapat pekerjaan selayaknya utk aku...
Alhamdulillah,syukur pada Allah yg mengurniakan aku jalan perhubungan yg mudah antara incik tunang n keluarganya,sesungguhnya inilah yg aku dambakan,perhubungan yg direstui oleh kedua ibu bapa n keluarga...

aku xmengharapkan segala kekayaan harta dan wang ringgit,cukuplah Engkau kekalkan harta2 bernilai ini sepanjang hayatku,ya Allah...aminnn....

nota kaki:thanx 4 reading...

2 comments:

joeayu said...

bertabahlah syg.... aku tetap akan mbaca tanpa jemu. chewah.....

natasha said...

thanx ijam,wah terharu plak aku,syg ko...hehe...;)