we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

23 July 2013

raya paling sempoi..=p

assalamualaikum..

kejap je dah masuk hari ke 14 kita berpuasa kan..
time ni semua orang dah sibuk2 g shopping sakan
nak beraya,betul tak?
aku je kot yang still rilek2 xbuat apa pun lagi..
sempoi je,hahahaaa..LOL

aku rasa ni 1st time seumur hidup aku dah masuk pertengahan puasa
aku xprepare pape pun untuk raya..
even sepasang baju baru pun aku tak beli lagi..
termasuk lah barang2 nak raya yang lain..
kalau tahun2 lepas,especially time anak dara,
belum puasa lagi baju aku dah siap 3 4 pasang..
over kau nak beraya melaram beria..hehehe..

tahun ni paling best coz boleh beraya bersama suami,yeahhh!!
at last dia dapat jugak cuti,alhamdulillah..
walaupun dia dapat balik hari rabu je sampai ahad tu,
tapi aku tak kisah coz aku pick up dia kat akademi trus balik raub..
ye,tahun ni aku beraya di rumah mertua..
1st time ni nak beraya di rumah mertua..
minta2 lah aku behave je kat rumah mereka,
jangan aku bantai tido je sudah..
lately ni memang aku jadi ratu tido aje,
asal letak kepala kejap even tengah duduk pun aku boleh terlelap..
jangan menurun kat anak nanti sudahlah,ngeh ngeh ngeh...

cerita pasal cuti plak memang sekejap je aku cuti..
tak macam tahun2 lepas,time raya aku bantai cuti sampai 2minggu..
tahun ni aku cuti 5hari je..
aku kena jimat cuti coz aku simpan untuk cuti awal
nak deliver nanti..
memang aku kena manage cuti coz cuti aku sangat2 limited..
tu belum lagi kalau ada benda2 emergency nanti kan
so,kena lah prepare awal2..

still tak dapat lagi nak merasa beraya di rumah baru..
insyaAllah,hujung tahun baru boleh duduk rumah tu kot..
harap2 lah..
jangan sampai ada baby baru dapat pindah sudah lah..
memang haru biru aku kalau pindah dengan baby kecik..
ni nama je baru duk menyewa setahun,
tapi barang kat umah sewa tu penuh macam dah duk bertahun2..
memang bertrip2 lah lori nak mengangkut barang2 rumah aku tu nnti
hahahhaah..

eh,panjang dah aku taip..
ni macam aku rangkum kan semua cerita dalam satu entry kan
jimat masa dan tenaga,heheheee..
ok,tu je nak taip..
salam!^.^

1 comment:

Mimie said...

Samala ngan akak...xprepare pe2 lg..biskut raya xstart wat lg..bju raya anak anak pn xprepare lg.cti pun mik 5 ari je..org lain sbuk shoping sne sini akak duk rileks je lg.