we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

17 July 2013

lorong emergency

assalammualaikum..

bulan puasa orang duk sibuk update gmbr juadah
berbuka dan bersahur kan kat fb n instagram..
yang tukang tengok macam aku ni,
duk lah tahan air liur coz bila tengok juadah yang 
macam sedap,tipulah tak tergoda nak makan skali kan..
hah,lepas tu sibuklah aku buat wish list nak makan apa
khas untuk suami aku bila dia dapat cuti nanti..
terpaksalah dia melayan karenah bini dia 
yang giler nak makan bila benda xde depan mata,
bila dah ada tak de maknanya aku nak menghabiskan pun..
sila jangan contohi perangai buruk aku
ni ye kawan2..hahaha..;p

yang aku nak ceritakan hari ni tak de kaitan pun
dengan perihal yang aku cakapkan kat atas..
actually,benda ni dah lama dah aku nak up kat blog..
seriously,sebagai pengguna tegar jalan raya,
aku paling cuak bila time jem yg berjam2 ko melangut dlm kete..
cuak bukan sebab apa pun..
sebab bilamana ko akan tengok kegejolohan
pemandu2 'bengong' yg dia sorang je nak cepat sampai
menggunakan lorong kecemasan kat sebelah kiri jalan tu..
macam hari tu,
aku balik melaka,banyak kali aku tengok kete yg hampir nak
langgar motor2 yang rosak kat lorong kecemasan tu..
motor tu dah tentu betullah duk kat lorong tu 
bila motor rosak ke apa kan,
yang kete budget saiz motor tu pun,
sibuk nak guna lorong tu jugak..
paling best aku pernah tengok ambulans n trak bomba
yang dalam perjalanan pergi tempat accident
terperangkap kat situ disebabkan driver2 selfish tu!
dari orang accident sempat diselamatkan,
terus jadi tak sempat coz bantuan lambat sampai,betul tak?
aiiii,nauzubillah...


aku rasa disebabkan mereka ni lah,
ramai penunggang motor mudah accident..
budget orang yg bawak motor tu nyawa macam ayam agaknya kot,
tu yang sesuka hati je mereka buat tak endah
 nyawa penunggang motor..
aishhh,minta dijauhkanlah sikap macam tu dari aku dan keluarga..


ni nak raya nanti..
lagi lah bertambah2 kenderaan berlumba2 nak guna highway..
harap2 nanti statistik kemalangan tak tinggi lah
macam tahun2 lepas..
aku plak yang takut bila berhadapan pemandu2 pentingkan diri
dan agresif macam diaorang tu..
bersama2 lah kita aware bila memandu ye kawan2..
salam!

notakaki:dah makin tension coz baju nak pakai semua dah tak muat..
nak beli baju raya banyak2 nanti boleh tak..
ke over sangat orang macam aku nak shopping beria
 padahal baju tu nanti belum tentu boleh pakai lama..huahhhh...


4 comments:

Mimie said...

setuju...bile de org yg selfish mcm nih memg pyh kan org len

Mummy MM said...

Selfish betul dye owg nie.. Lain kali buuu jer dye owg tu.. Huhu..

natasha said...

bukan stakat payah je sis,membahayakan nyawa orang lain juga mereka ni kan..

natasha said...

kalau sempat nak boooo,boleh je buat..dah masing2 duk dlm kete tutup tingkap,mana nak dengar kalau orang jerit kuat mana pun kan..hehe