we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

8 July 2013

ahlan wa sahlan little caliph!

assalammualaikum..

sekian lama aku pendamkan nak cerita..
mencari masa yg sesuai..
sebab berita yg aku nak share kan ni,
bukan berita gembira yg boleh disorak2..
risiko nya sangat tinggi..
bila Allah tak mengizinkan,anytime je Dia blh tarik balik..
nauzubillahminzalik..

actually,berita ni kami suami isteri dah tunggu
sejak setahun yg lepas..
alhamdulillah,akhirnya Allah makbulkan doa kami ni..
sujud syukur aku sorang2 pagi tu..
dalam mamai sorang2 buat test coz hati aku berat mengatakan
 ada nyawa yg tengah membesar dlm rahim aku..
betullah kata sorang blogger ni,
kalau kita mengandung kita sendiri akan rasa perbezaannya..
tak macam sebelum2 ni kalau aku lambat datang period..
aku rasa malas tahap gaban,
asyik nak tidur n kuat makan dah macam raksasa..
hahahaaaa...

kalau Allah kata nak jadi,memang jadilah..
punyalah mencuba berkali2 sebelum ni
langsung tak mendatangkan hasil..
akhirnya,rezeki kami ni sampai ketika suami aku pergi kursus..
dia balik 2hari je sempena hari mengundi hari tu..
memang kuasa Allah yg berkuasa menentukan segala2 nya,
ALLAHUAKBAR!!

aku test lepas 4hari lewat period..
tu pun lepas aku puas makan durian,naik beskal senaman kat umah tu
berlari2,makan semua makanan 'panas2'..
tapi nasib baik kandungan aku tak apa2
sepanjang tempoh aku xtau tu..

lepas dapat tau tu,orang pertama yg aku tanya bff kat opis aku ni..
dia orang yg paling excited bila aku tunjukkan upt tu..
thanx nurul aizam@blogger keluargajoeayu coz banyak guide aku
sepanjang tempoh keseorangan ni..=)

serius aku blur bila tengok upt ni..
macam kabur2 skit kan..
upt period lewat 5 hari
pastu ijam suruh aku test lepas 2 hari nanti..
kebetulan aku memang simpan satu upt
 yg mahal skit utk detik2 mcm ni..
punya lah excited kan 1st experience,
lepas 2hari aku test lagi..

upt period lewat 7hari
 hasilnya seperti di atas..
sekali 2 upt aku test..
lepas confirm clear,trus aku call ijam lagi..
dia ajak g klinik utk confirmkan dengan doktor..
lepas dah confirm dengan doktor baru aku kol family aku
n family in law utk gtau gud news ni..^.^

masa ni,suami aku tak tau lagi..
hp dia kena rampas sepanjang kursus ni berjalan..
tapi nasib baik lah kadang2 dapat kejap hp bila weekend..
so,dah lepas seminggu aku dapat tau aku pregnant,
baru aku dapat gtau dia..
punya lah happy nya dia sampai aku sendiri sebak 
dengar dia punya excited..

sekarang dah masuk 2nd trimester..
alhamdulillah..
even awal2 hari tu ada bleeding skit2 tp skrg dah xde..
aku banyak tanya kawan2 yg berpengalaman kat instagram
dan juga kawan2 kat opis ni cara nak elak bleeding lagi..
lagi plak duk sorang2 ni,aku kena extra carefull..
pape hal aku kena tanggung sendiri..
banyak benda yg aku kena tahu n kena jaga..

 alhamdulillah,sepanjang 1st trimester aku xde morning sickness..
Allah permudahkan aku kat situ..
doakan untuk aku dipermudahkan di part2 lain juga ye kawan2..
insyaAllah,aku doakan kawan2 yg sama2 usaha nak 
anak tu akan dipermudahkan rezekinya..
insyaAllah,aku akan share kan usaha2 yg aku buat sebelum dapat 
rezeki Allah tak ternilai ni..
usaha dan tawakal tu jangan sesekali dilepaskan..
dapat or tak,biar Allah tentukan..
salam!!



10 comments:

Nurul syuhairah Anuar said...

hye...its me syuha. salam kenal.

syuha ada baca pasal u ada bleeding skit2 tue kan.
sebab syuha ni baru nak masuk 6weeks. ada bleeding on off. tapi tak heavy. boleh share tak caner la nak elak2 bleeding nie. =)

jum la tgk2 blog kita yg tak seberapa. sbb baru je berblogging ni. =)

http://syuhadankehidupan.blogspot.com/

Cerita Saya, said...

Alhamdulillah syukur. Tahniahhh kak. Selamat smuanya. Jaga diri baik2 kak. Jgn buat keje berat.

natasha said...

salam kenal kamu jugak..sama la macam kita,bleeding start masa 6weeks..atas nasihat kawan,kita mkn obimin pluz rather than amik new obimin coz obimin pluz punya nutrient yg lebih byk dr new obimin..kata doc,bleeding skit2 ni coz baby xcukup nutrient n baru2 je nak menempel kn so perlu byk nutrient..lg satu,byk kan mkn mknn berkhasiat especially buah-buahan ok..sharing is caring..^_^

natasha said...

thanx dear..insyaAllah,i will..;)

aizu's life said...

seronoknya.. anugerah yg x ternilai.. congratz 2 both of u!!
jg diri n baby lek lok ye :)
*doakan sy plak ea

natasha said...

thanx dear,insyaAllah,sy doakan kawan2 yg lain juga utk sama2 rasa peluang jadi ibu..yg penting kamu jgn give up utk berusaha ok!=)

puansazusarin said...

Tahniah dear :)

Mummy MM said...

Tahniah sis.. Jaga diri baik2..

natasha said...

terima kasih puan wani..;)

natasha said...

terima kasih dik..ok,i will..;)