we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

22 February 2013

sabar

assalammualaikum..

entry kali ni aku taip berkali2..
taip2 padam..
taip2 padam..
aku xtau macamana nak menyampaikan maksud
sebenar penulisan aku kali ni..
takut salah tulis tersalah maksud..
yg sebenarnya aku sekadar nak berkongsi pe yg aku dh baca..
tapi xtau cara terbaik nak menyampaikan pe yg patut aku share..

aku mulakan dgn hadis rasullullah S.A.W
"Allah telah berfirman bahawa ganjaran untuk hambaKu yg taat kepadaKu,
apabila aku tarik sahabatnya atau saudaranya dari muka bumi ini,
yakni mati, dan dia menerimanya dengan sabar kerana Aku,
maka memang syurga la yg menantinya."

after aku habis baca novel Aa+Bb,
satu benda yg aku belajar,
kena redha pe yg Allah dah tentukan untuk hamba2 Nya..
kerana Dia adalah sebaik2 perancang..

even aku xpernah merasa ada nyawa yg hidup dalam rahim aku,
tapi aku tau Allah dah rancangkan yg terbaik utk aku..
mungkin Dia tau aku belum bersedia nak jadi ibu yg baik..
mungkin Dia tau aku belum cukup ilmu 
untuk memimpin my little caliph..
mungkin Dia tau aku belum cukup kuat untuk
harung 'pregnancy moment' sorang2..
mungkin ada hikmah kenapa lambat my little caliph 
nak tiba dlm hidup aku..


mana pernah aku terfikir jadi macam ni..
mana pernah aku sangka aku akan jadi 
org2 yg tergolong dlm 'try to conceive'..
dulu aku hanya baca dan cuba memahami perasaan org 
yg berusaha dapatkan anak..
sekarang aku adalah antara 'orang2' tersebut..
sungguh besar kuasa Allah..

sekarang,aku lebih banyak rehatkan diri..
xnak dah fikir2 pe punca jadi macam ni..
xnak dah fikir pe salah aku nape jadi macam ni..
kerana aku tahu makin banyak aku berfikir,
makin banyak benda mengarut yg terlintas dlm fikiran aku..
pe yg penting,
xnak dah tension2,
tenangkan hati,
relaks kan fikiran,
redha seikhlas hati dgn pe yg dah jadi..
insyaAllah...










3 comments:

Unknown said...

Setiap yang berlaku ada hikmahnya...sabar yer

Boleh Bantu saya dalam Pertandingan membuat Laman/Portal?

Budak sekolah Rendah Belajar jadi pailang

Ingat Senang nak jaga budak ker?

Cakap senang la..mai cuba dulu...

ayut said...

ooo..bace nocel Aa+Bb ea...Hlovate punyer...suke2x.... :))

teratai biru said...

sabar ye sis..Allah sentiasa bersama kita..Insyallah ada bahagian utk org yang bersabar..take care sis..kita serupa, berPJJ...