we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

1 August 2012

home made spagheti bolognese...

assalammualaikum...

hari ni je dah 3kali aku bukak blog ni...
hajat di hati nak update blog,
tapi still xde idea...
boleh plak macam tu kan??
hahaha...

tapi tadi tetiba teringat tentang keinginan membuak2 untuk masak spagheti semalam...
opkos untuk juadah berbuka puasa lah...
huhuhu..
selalunya kalau teringin nak makan spagheti aku akan ajak 
incik asben makan kat pizza hut coz bagi aku spagheti diaorang sgt superb!
setakat ni aku dah makan kat macam2 tempat tapi still pizza hut punya paling bes...
hehehe...

semalam disebabkan aku stay kat rumah sorang2,
terpaksa lah masak sendiri je spagheti tu...
berbekalkan resepi dari cik kasmi,opismate aku,
kitaorang g tesco nilai untuk cari barang2 rencah nya...
kat rumah memang aku sentiasa simpan stok spagheti kering coz 
kalau teragak nak buat mee aku lebih suka rebus spagheti dari guna mee kuning...
kebetulan,daging cincang lebih buat home made burger xjadi tu ada lagi,
so,makin mudah lah kerja untuk menjalankan misi petang semalam...

balik2 umah after end office hour,
aku rebus dulu mee lidi tu..
then basuh daging cincang trus goreng atas kuali tanpa minyak...
kemudian rebus plak bebola daging...
dah dekat2 berbuka baru aku tumiskan bawang putih dengan marjerin skit...
then,masukkan sos original pasta prego ni...

dan hasilnya
.
.
.
.
.
.
lebih kurang macam nilah spagheti aku semalam,lupa nak snap gambar,pinjam je dari mr google...;p
 
makan panas2 time buka memang sodapppp....
hehehe...

selamat mencuba...^_^

notakaki:mood raya makin berkurang bila incik asben hanya boleh balik lepas raya ke 4,sedihnya...

2 comments:

Ked said...

kak nasha..
saye pon lagi prefer spaghetti pizza..
sedapnye.. minum pulak asam boi fizz..
wah! mabeles!

dah lama nak try masak spaghetti..
tak terbuat2..
kena ade kata2 semangat dan dorongan kot baru dapat buat.. huhu

ololo ciannye..
kirenye raye first raye sorang la yea kak nasha?
sabar yea..

natasha said...

bukan 1st raya je,yg ke 2,ke 3 pun sorang2 gak,dah macam time anak2 dara dulu la plak...hah ked,cuba la resepi ni,senang sgt nak buatnya...jgn lupa ltak daging cincng dlm sos spagheti 2,memng akn dpt rasa sebiji sama dgn spagheti pizza hut tau...