we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

3 August 2012

sekadar berkongsi...

assalammualaikum...

kejap je dah hari jumaat...
sedar x sedar dah 14hari kita berpuasa...
tapi hari ni aku bukan nak cerita pasal puasa ye...
tapi nak share tentang amalan2 yg baik semasa atau sebelum memandu...

serius,aku takut betul bila drive..
even pengalaman driving aku dah lebih 7tahun,
but still cuak jugak bila kat jalan raya...
lebih2 lagi bila tengok kat berita accident2 ngeri kan,
lagi lah menambahkan rasa cuak aku tu...

cuak2 aku pun bila dah dapat pegang stereng,
kaki dah kat pedal minyak,
opkos lah aku akan tetap memecut jugak,jujur!
hehehe...
tapi,setakat ni xpernah lagi lah kena speed trap coz 
laju2 aku pun masih lagi xmelebihi had laju yg ditetapkan...

hari ni aku nak share doa2 amalan yg aku guna sepanjang pemanduan aku selama ni...
ni ayah aku yg beritahu dan suruh amalkan...
alhamdulillah,berkat doa dan rasa tawakal pada Allah,
setakat ni banyak kali juga aku hampir accident atas kecuaian orang lain,
tapi still selamat berkat doa2 ni...

1st sekali,bila naik kenderaan,
ayah pesan baca doa keluar rumah dulu..


 kemudian,ayah pesan sebelum kenderaan bergerak baca ayat kursi




dan kemudian bismillah 5


 setakat ni,alhamdulillah...
aku xpernah rasa mengantuk time driving dan walaupun bawak laju tapi 
still xmengikut perasaan drive membuta tuli hingga bahayakan orang lain...
dengan baca doa2 macam ni sekurang2 nya kita xdrive dengan kelalaian dan dipengaruhi hasutan syaitan..
aku harap,dengan entry kali ni aku dapat tambah ilmu sesiapa yg baca blog aku ni,
dan aku pun dapat ilmu yg baru bila singgah blog orang lain...^_^
sekian,terima kasih sebab sudi baca...

notakaki:sedih tengok berita tentang pasangan yg meninggal dunia kerana kemalangan kelmarin...
kesian anak arwah yg baru dua tahun tu dah jadi yatim piatu sekelip mata...
semoga roh2 mereka ditempatkan dikalangan orang2 beriman...
al-fatihah...
 


2 comments:

ღ cik faye ღ said...

sedih kan...sometimes org yg berhati2 drive,tapi disebabkan kecuaian org lain...mereka lak jadi mangsa.sy pun cepat ngeri dan nervous & pemarah jugak, so mmg sgt2lah jarang drive kalau kat KL ni.better naik LRT. apa2 pun amalan bacaan ayat quran mmg sebaik2nya kita amalkan. selamat berpuasa.

natasha said...

kalau dekat dgn lrt,memang senang..tp kalau jauh mcm kte terpaksa jugak lah redah jalan kat kl tu..tu lah,post ni sekadar sharing..selamat berpuasa jugak..;)