we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

24 July 2012

kenangan kecik2 dolu...

assalammualaikum...

hari ni dah puasa keempat...
haaa,yg sedang baca tu,
ye,awak...
awak lahhh...
puasa x hari ni??
kalau x puasa xboleh join orang berbuka tau...
hahaha...

ingat lagi dulu2,
masa kecik2,aku memang liat skit nak puasa...
giler jujur kan??
hahaha...
sebagai balasan xpuasa,ibu takkan bagi aku duduk kat meja makan,
berbuka sama2 dengan family members yg lain berbuka...
kata ibu,
kalau nak makan sedap2 n request juadah berbuka,
kena puasa!!
so,berpuasa lah aku hari2 dalam bulan ramadhan
dengan harapan ibu akan masak apa saja aku nak,
dan ibu tunaikan kata2 beliau
dengan extra dapat duit raya lagi berdasarkan hari yg aku puasa...
nak banyak2 duit,kena lah puasa banyak2 hari...
best kan??
^_^

sekarang anak ibu dah besar...
xpayah paksa2 pun aku tetap kena puasa...
kalau x,haru nak ganti puasa banyak2...
hehehe...
harapan terbesar aku tahun ni nak puasa penuh..
bila dapat puasa penuh,
opkos lah gembira coz
kalau miss 'P' xdatang,
menunjukkan ada something  dalam perut aku yg x membenarkan miss 'P' keluar...
faham kan apa maksud aku??
nggeeee...

itu aje nak bebel kat sini hari ni...
x sabar nak puasa kat rumah melaka,
rindu nak makan juadah sahur n berbuka yg ibu masak...
nak g bazar ramadhan duyong dengan ayah,
dan berbuka beramai2 dengan adik beradik yg lain...
yg paling penting nak g tarawikh dengan ibu
coz ada geng nak g surau...
kat sini x de kawan so buat tarawikh sendiri je kat umah...
sob,sob,sob...

notakaki:seronok dapat puasa di raub,1st experience as daughter in law pada mak n abah yg sangat2 lovely...thanx 4 both of u,love yaaa!^_^



4 comments:

Anonymous said...

KA pun teringat2 zaman pose waktu kecik2 dulu..mmg best

Ked said...

dah besar dah anak ibu ni..
dulu bukak puasa dengan ibu, sekarang ni bukak puasa dengan ibu mertua pulak.. hehehe

kak nasha, tahun ni raya mana? raub ke? kampung moyang saya kat situ.. huhuhu

natasha said...

tahun ni beraya melaka dulu,raya kedua baru ke raub..eh,kalau kg ked kat raub,meh la dtg umah...(kemain jemput org mcm umah sendiri ek,padahal umah mentua,hihi)

Ked said...

ala, mak mertua pun, mak kak nasha jugak.. ekeke

insya Allah.. selalunya raya kedua kitorang gi raub.. kalau ade driver yang nak tolong bawakkan, sampailah saye nanti..

susahlah takde lesen ni.. skang ni baru taw susahnye.. hehe