we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

4 April 2012

apabilakeseoranganakumenulis

Assalammualaikum…
Malam tadi hujan yg sangat2 lebat turun dengan diiringi petir yg berdentam dentum….1st time aku alami hujan yg sebegitu sejak duduk kat rumah baru ni….

Sejak kecil aku memang takut dengan petir dan guruh yg kuat,dan kebiasaan bagi aku bila time2 hujan aku akan baring or tidur beramai-ramai kat rumah,maksud aku memang aku xpernah keseorangan bila kedatangan petir dan guruh yg kuat…tapi malam tadi memang aku benar2 ketakutan,nasib baik ada comforter  yg boleh tolong bungkuskan aku,hehehe….

Bila tiba waktu2 macam ni,aku memang terasa amat2 memerlukan incik asben…rasa macam nak menangis bila memikirkan yg kemungkinan orang lain sedang seronok tidur berbantalkan lengan husband masing2 time2 sejuk macam malam tadi…tapi aku keseorangan….

Kerinduan aku mungkin sedikit terubat bila dapat bersama dengan incik asben last weekend…xsampai 48jam pun dengan beliau,da pun terpaksa berpisah kembali…pagi2 lagi beliau dah bergerak balik ke ulu tiram lantaran ada kerja yg perlu diselesaikan n dihantar pada petang ahad 2 jugak…adeh,belum puas bermanja2,da kerinduan semula…

setakat ini pemergian beliau belum pernah lagi diiringi air mata aku,maybe aku masih diberi kekuatan agar tidak menunjukkan aku lemah bila ketiadaan yg tersayang aku 2…tapi bila datang saat touching2,dengar suara beliau kat telefon pun boleh buat aku menangis tersedu sedan…kelakar kan??huhu… Xtau lah sampai bila kehidupan kami akan jadi macam ni,semoga dimudahkan kami untuk bersama seperti pasangan lain…
Nasib baik aku memang dibesarkan untuk menjadi seorang yg berdikari,hampir semua benda aku perlu lakukan sendiri termasuk lah mengemas,memasak,bertukang,fix lampu or paip sendiri,thanx 2 ibu n ayah yg banyak ajar aku selama ini…so aku xperlu tunggu incik asben balik untuk fix flush toilet yg dah tercabut,pasang filter air or something else coz aku boleh buat sendiri berdasarkan pemerhatian bila tengok family kat Melaka buat…mc guyver versi perempuan lah ni,hehehe….*angkat bakul sendiri jap..;p

Bila kat opis memang aku epi sangat2 coz ada ramai orang aku boleh berborak2 dan share cerita tapi bila balik aku sorang2 so kembali sunyi balik lah hidup aku ni*dari sudut hati orang yg banyak cakap…;p…nasib baik incik asben ada langgan astro untuk aku so layan jelah dengan hampir semua channel aku ada,tapi at last tv jugak yg tengok aku sebab dah ketiduran even jam baru pukul 9malam,hehehe… 

tidak lama lagi makin ramai kawan2 opis aku dah beralih angin dah,ada yg sambung belajar,ada yg dapat job yg lagi best…tinggal lah berapa ketul je kawan2 aku,xbes,xbes…;(…walau macamana pun aku doakan yg terbaik untuk diaorang,xkisah lah ke mana aje diaorang pergi asalkan xlupakan aku kat sini sudahlah…;)
banyak dah aku membebel ni,orang selalu wordless Wednesday tapi aku word a lot plak Wednesday ni,hahaha!!selalu nya xde idea nak dicoretkan tapi kali ni banyak plak korang  kena baca,thanx yaa!!

wish u were here

Notakaki:rasa nak g jalan tapi kawan2 ramai g luar kawasan weekend ni,sedihhhh…;(


2 comments:

joeayu said...

sabar ye dear.. insyaAllah ada nikmat di sebalik sume ni... percaya pada janji Allah. ~kun fayakun~

Unknown said...

alololo sedih... sabar yer syg.. jijah pon sebulan sekali jumpa asben.. yg peting kena kuatkan hati.. tak semua org dapat hidup bersama. pasti akan ada dugaannya.. sama2 kita bersabar dan kuat!