we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

19 April 2012

aku terima nikahnya...


Assalammualaikum…
Lamanya xupdate blog…busy sangat lately ni,banyak sampel nak kena radiate,tambah plak kejar masa untuk running semua sampel dan test b4 member aku berhenti untuk sambung PHD dia…letih yg teramat sampaikan xboleh nak tidur malam…pelik??hmmm,memang pelik,terbalikkan??patutnya bila dah letih mesti balik rumah akan tidur lena tapi aku sebaliknya pulak coz bila dah letih sangat aku susah nak lelapkan mata…kadang-kadang dah pukul 2pagi baru lah mata nak terlelap…dah lah duk sorang-sorang haru je kan dah pagi baru nak tidur…hehe…

Actually,aku nak post resepi cheese cake oreo tapi lupa plak nak bawak kamera yg ada semua gambar-gambar pembikinan cheese cake 2…soriiii,nanti aku update ye pn ijam…hehehe…hari ni aku nak cerita tentang sebuah buku motivasi yg pertama kali nya aku baca seumur hidup aku,tajuknya 'aku terima nikahnya',hasil tulisan ustaz hasrizal iaitu pemilik blog saifulislam.com…eh,bukan aku xpernah baca buku tapi jenis buku yg ini aku xpernah baca,buku yg terkandung pelbagai nasihat yg menjadikan aku sebagai manusia yg semakin positif menghadapi hari-hari mendatang…;)

dah jatuh cinta dgn buku ini!=D
 Lepas aku baca buku ini banyak benda yg aku tersedar tentang hidup ini…semudah mudah kehidupan seharian aku kadang-kadang aku terlepas pandang tentang perkara-perkara yg pada zahirnya nampak kecil tapi sebenarnya akan membawa impak yg besar pada kehidupan akan datang aku nanti…aku tertarik dengan quote “rumahtangga bukan utopia cloud nine,ia adalah kombinasi suka dan duka,namun dalam duka tetap ada bahagia,itulah nikmat hidup berumahtangga”…aku setuju sangat-sangat dengan kata-kata beliau,sebab aku sendiri turut alami benda yg sama…walaupun perit kehidupan yg aku alami sekarang kerana tinggal berjauhan dengan incik asben tapi aku tetap rasa nikmat berumahtangga kerana kasih sayang dan perhatian yg diberikan incik asben menceriakan kehidupan seharian aku kat sini…

Memang,siapalah yg nak tinggal sorang-sorang padahal dah kahwin kan…tapi aku terima kehidupan sekarang dengan hati terbuka malah aku rasa setakat ni aku rasa aku bukan seorang yg pasif,murung dan bawak diri sorang-sorang sampaikan pegawai aku pun tegur aku happy ke duk jauh2 dengan incik asben kerana keriangan aku yg selalu nyanyi2 sepanjang masa…teruk ke gitu??hahaha…

Tapi ada certain-certain situasi yg menyebabkan aku rasa takut untuk tinggal sorang-sorang…sebagai contoh,last weekend aku balik Melaka so rumah aku kosong lah weekend 2…tapi masa aku balik rumah hari isnin lepas,tengok2 kat loteng aku macam ada kesan orang nak pecah masuk…berderau darah aku,serius!xpernah lagi menghadapi situasi macam 2…tapi nasib baik loteng aku memang dah dipasang grill n jaring so aku rasa maybe orang 2 xlepas masuk kot…Alhamdulillah…tunggu ahad ni tuan rumah akan fix kan kat bahagian loteng aku untuk semakin secure…syukur sangat lah dapat tuan rumah yg bertimbangrasa macam diaorang,faham keadaan aku yg kejauhan suami…^_^

Berbalik pada buku tadi,hmmm,aku advise kan sape2 yg minat membaca maybe buku ni akan jadi salah satu feveret buku korang,macam aku lah,dari luar dah tertarik dah dengan kulit buku…bila baca isi dalamnya,lagi best rupanya…hehehe…buku ni merangkumi keseluruhan hidup seseorang,dari saat bercinta sampai lah ke cara-cara didikan anak yg mengikut lunas-lunas islam…macam sepotong ayat yg aku memang suka dalam buku ni “bercinta bukan setakat fikirkan untuk mendirikan masjid,tapi bercintalah sehingga sampai tukarkan lampin anak”…*aku xingat sangat exactly ayatnya tapi lebih kurang macam nilah bunyinya,sori kalau silap…aku pun harap percintaan aku dengan incik asben biarlah berbunga mekar sampai ke hujung hayat kami,biarlah apa pun yg berlaku di masa depan kami,aku harap biarlah Allah tetap menyatukan hati kami walau dipisahkan beribu batu sekalipun…aminnn…

1 comment:

joeayu said...

baru nak komen "mana resepi oreo cheese cake??" tapi nasib baik inform dulu. kukui. kem salam kat tuan rumah ye~~~