we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

9 July 2013

usaha untuk dapatkan little caliph..^_^

assalammualaikum..

wahhh..tetiba mood nak update blog laju2 datang kat aku..
sementara ada idea nak update ni,
so baik taip laju2 b4 idea tersebut terbang jauh2..
hehehheee

semalam aku ada mention tentang sharing benda2 yg aku 
buat untuk dapat kan the most precious gift from Allah kan..
so,hari ni aku nak tunaikan janji tersebut..

aku pernah mention b4 ni yg aku pernah g berurut..
yup,berurut tu salah satu langkah penting utk orang 
yg kepingin nak anak cepat mcm aku..
lebih2 lagi orang mcm aku yg punya masalah dalaman
yg memerlukan rawatan tradisional n moden ni..
selain aku dpt kan rawatan doctor utk cyst aku,
aku juga g berurut untuk betulkan letak kedudukan rahim aku..
ini penting ye kawan2 especially utk org yg pernah 
aktif sukan mcm aku ni..
g berurut pulak bukan sekejap n sekali je..
kalau serius nak berurut utk dapatkan anak,
kata nenek bidan tu,
perlu lakukan 3kali berturut2..
sebabnya,setiap kali urut dia ada cara2 urutan untuk hari yg berbeza..
p/s:kalau nak nombor nenek tu boleh pm aku kat fb..=)

kalau orang tanya nenek tu urut sakit or x?
sakittttt sangaaattttt!!
aku sampai terjerit2 coz xtahan sakit bila nenek tu pegang certain2 part
tapi bila masuk hari kedua n seterusnya,
kesakitan tu akan mula berkurangan..
nenek tu pesan lepas 3bulan xpregnant jugak,
dia minta datang semula jumpa dia..
alhamdulillah,lepas sebulan aku berurut,
aku mengandung..^_^

dalam masa yg sama,aku juga ada makan supplement
untuk betulkan hormon n juga untuk kesihatan dalaman..
mula2 aku ambil GLA SHAKLEE,
ni khas untuk betulkan hormon yg sebabkan cyst..
at the same time ia betulkan cycle period aku..
then bila GLA abis n malas nak bli lagi coz mahal skit kan,
aku tukar plak makan JUS PERAWAN D'HERBS..
selain murah skit dr shaklee,
jus ni baik untuk kesihatan dalaman perempuan..
aku ada review jus perawan ni b4 ni..
kebetulan aku ambil jus perawan ni ngam2 lepas aku g berurut..
kuasa Allah tak siapa boleh duga..
mungkin hanya sekadar kebetulan saja mungkin,
aku mengandung lepas berusaha mencuba mcm2 
yg orang syorkan utk mkn n buat..
ALHAMDULILLAH,terima kasih ALLAH..

oh,ya!aku lupa nak gtau..
aku juga amalkan doa nabi zakaria a.s setiap masa
especially lepas solat..
lebih bagus kalau suami isteri sama2 amalkan..
kalau berkesempatan,sebelum bersama tu bacalah doa tu..
insyaAllah,dipermudahkan jika kita tak sombong minta tolong dari Allah..=)


then,lepas aku disahkan mengandung 5 minggu,
minggu yg ke 6,aku dah start bleeding on off..
risau jugak coz pantang aku gerak or buat keje lebih skit,
konpem akan bleeding..
so,aku minta advise kawan2 IG..
ada sorang kawan ni syorkan utk makan obimin pluz..

harga di guardian RM63.90
lepas makan obimin ni,alhamdulillah,stop bleeding tu..
tapi aku ikut nasihat kawan tu yg tak galakkan
makan makanan masam2 macam jeruk semua tu..
banyakkan makan buah n mknn berkhasiat yg lain..
setakat ni ok lagi lah..
kadang2 je kalau makan makanan yg tak sesuai je aku akan muntah
kalau tak,semua makanan aku boleh makan,heheehe

kawan2,doakan yg baik2 untuk aku n my little caliph..
insyaAllah,aku akan share pe yg aku tau n buat kalau ada yg bertanya..
apa yg penting,
jangan sesekali giv up utk dapatkan pe yg kita n suami mahu..
pedulikan kata2 orang coz orang takkan pernah faham 
kalau dia tak pernah lalui pe yg sedang kita lalui..
yg penting usaha,ikhlas dan tawakal pada Allah..
salam!!

p/s:kalau nak pregnant,aku tak galakkan penggunaan pencuci intim wanita
coz bahan yg ada dalam pencuci tu boleh membunuh sperma..
sharing is caring..^.^


6 comments:

joeayu said...

meeting meeting meeting.. hahaha....

Mummy MM said...

Alhamdullilah..

ayut said...

alhamdulillah...tahniah bt akak dan hubby yer...jg dri bek2x...moga trus sihat bawak baby dlm tummy ^^

natasha said...

insyaAllah ayut..doakan akak n baby sihat2 aje ye..;)

Nady khan said...

Kalo pernah ade cyst mkn jus perawan ok ye sis?

Cik Puan Diksu said...

Boleh dapatkan no tel nenek urut tu?