we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

12 April 2013

susu kambing + kurma = sedap giler!!

assalammualaikum..

hari ni aku nak share satu petua yg aku pernah dapat dulu..
dan kami laki bini pun dah pernah try..
petua ni adalah antara salah satu usaha kami untuk dapatkan baby...
meh aku xplain skit mcmana nak buat ek..

mula2,korang kena dapatkan susu kambing..
xkisah la susu kambing fresh/asli,
or susu kambing serbuk/kotak..
tapi lagi bagus kalau dapat yg fresh coz lagi sedap n berkhasiat..;)


gambar pinjam dr incik google
then dapatkan pulak kurma dalam 6 biji gitu..

suami n isteri kena amik kurma tu,
sambil genggam dalam tangan baca selawat atas nabi
dan juga berdoa la pe yg dihajatkan tu..
konpem doa nak baby,kan,kan??hehe..

lepas tu,buang kan biji nya dan blend la dgn susu kambing tadi..
macam yg aku buat dulu,
susu kambing fresh yg aku bli memang kena simpan dlm peti ais..
so,after kua n blend kan ia,
konpem la jadi sejuk2 gitu,
so sedaplah minum nya..
aku n suami suka gler dgn susu kambing + kurma ni..
sdap coz bau hanyir susu tu dah ditutup dgn rasa manis kurma..

ok la,sekadar berkongsi ilmu..
usaha dan tawakal selagi xberhasil kan..
tetapkan dalam hati usaha tu penting,
tapi pe pun yg terjadi,
semuanya kehendak n ketentuan Allah..
semoga usaha kami n korang berhasil jua,
amin n insyaAllah..=)

2 comments:

Mummy MM said...

Macam mana rasa susu kambing? Saya tak pernah minum susu kambing.. (^_^)

natasha said...

lebih kurang rasa susu lembu jgk cuma bau nya ada sikit hanyir tapi kalau dah campur dgn kurma memang ilang dah bau hanyir tu..;)