we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

14 March 2013

proud to be army wife

assalammualaikum..

sekarang tengah hangat lagi isu lahad datu tu..
so semua pasukan keselamatan kenalah stand by..
yg bini2 aska ni plak stand by la jgk,
stand by coz laki xboleh balik berminggu2 katanya kan..
sadis kat diri sendiri la coz
aku yg memang tengah kemaruk gler bayang kat laki sendiri,
bertambah2 la parah sakit merindu..>.<
ayat nak drama kan??
hahahaaaa...

semalam tengok berita 2org askar yg terkorban kat sana..
sedih sampai mengalir air mata..
dah lah aku memang over sensitif skrg ni..
tambah2 plak teringat yg meninggal tu sama2 askar mcm incik asben..
tapi nasib baik arwah belum kawen,
tapi belum kawen pun dah ada bakal isteri kot,
konpem perempuan tu turut sama sedih dgn pemergian arwah..

bila fikir balik,
nasib baik incik asben xkena anta ke sana..
even beliau jauh kat kedah,
tapi at least aku tahu dia selamat kat sana..
buat kerja2 beliau yg xkan pernah habis tu..T_T
at least aku tau hari ni,besok atau lusa aku still
boleh dgr suaranya kat phone..
xboleh aku nak bayangkan kalau tiba2 beliau xde..
mau meroyan gler2 aku ni..
sejak2 dah jadi laki bini,
memang aku dah gler bayang kat laki aku tu,
mungkin hikmah sebuah perkahwinan,
Allah bukakan pintu hati aku utk sayang suami aku
bersungguh2 n sekuat2 perasaan..
yg belum kawen tu boleh la try ek..
try utk dapatkan sesuci n sehalal perasaan suami n isteri,
bes wa cakap sama lu,ngeh3..;)

ye,memang jadi bini aska ni ko kena tahan semua benda..
tahan mental n emosi especially..
kalau x,memang boleh jadi gler rasanya..
tu yg ada bini aska yg jadi curang..
cerita sebenar ek,so no offend kalau aku cakap mcm ni..
coz incik asben pernah cter tentang senior beliau yg baru kawen
sebulan ditugaskan utk misi pengaman kat luar negara..
selalunya kalau misi mcm tu lebih kurg setahun jgk la xbalik..
yg sedihnya balik2 tgk bini da ada org lain..
yg best tu elaun wife yg dia dapat sepanjang asben dlm misi tu
di enjoy nya dgn jantan boypren dia tu..
xkena ke kejam gler perempuan tu kan..
eii,nauzubillah..jauhkanlah sifat mcm tu dr aku..

kalau bini aska yg adah ada anak bes skit kot..
xpun kalau yg duk dgn family..
at least ada teman nak berborak..
mcm aku ni yg duk sorang2 kalau xkena gaya boleh mati kutu,
xtau pe benda yg nak dibuat sorg2..
tu yg kalau datang rumah aku,
memang banyak gler buku n majalah..
aku tau kalau aku dah stat membaca,
aku xkan ingat pe kat sekeliling dah..
hah,at least aku tau pe yg blh drag attention aku,hehehe..

minggu ni incik asben memang konpem xboleh balik..
aku xtau lah nak g kedah ke x..
kalau nak g sana aku terpaksa susahkan org 
utk anta n amik aku kat stesen bas..
eeiii,konpius aku..
kalau layan sakit rindu aku ni,nak je aku drive g sana..
tapi duit tol yg aku xtahan tu,mahal betul!

ok lah,panjang nau aku dah taip..
kang bosan plak korang nak baca budak
buta karangan ni menulis kan..
hahahhaaa..
ok,adios n take care peeps!!

p/s:doakan semoga pemberontak kat lahad datu cepat2 berundur
lagi lama diaorang kat sini,lagi lama lah aku xboleh jumpa laki aku..
dah gler bayang dah ni oooiii!!





14 comments:

joeayu said...

i'm proud of ur husband. eh eh eh. konpius dah... hehehehe.. i know u tabah..

anakpakshaikh said...

assalamualaikum...

jalan-jalan kat sini. follow your blog. sama-sama isteri askar.

Mummy MM said...

Even Incik Boss cakap sal Lahad Datu pun saya dah meroyan.. Nasib baik tak jadi pegi.. Huhu..

Unknown said...

mental mmg kne kuat r jd army wive nie...nak2 tyme bslin ritu incikSuami xd...

natasha said...

haha,dan2 konpius ekk..well,aku ikot pengalaman org senior mcm ko,ko blh tabah,aku pun blh kan..;)

natasha said...

wasalam anakpakshaikh..nice to meet u dear..;)

natasha said...

tu la,nsb baik xkena pegi lahad datu,klu x konpem bertmbh meroyan..hihi

natasha said...

tu lah,memang kna kuat n tabah..harap2 la kita boleh jadi sekuat awk adnil linda..;)

Unknown said...

itulah.. nak2 skrg standby lahad datu.. suami jijah tiap2 malam lah kena standby kat kapal..dah la susah nak jumpa..malam pula standby.. ni pulak belayar.. sabar jelah kan yunk.

natasha said...

kannn..cepatlah pemberontak2 tu semua blah,xpasal2 semua ATM n polis kena standby 24hr..dah rindu da ni..;(

ana raihana said...

tunang sye da kne stndby utk kesne...tinggl sbuln nk kwin kne tguh..ai duk mroyan ayaq mata xda nak naggis da...

Unknown said...

doakan Labuan jugak tau yang..KK, labuan n xtau mane lagi pun lebih kurang je kene cam lahad datu cuma kami masih bertuah,siang bole lg bertenang hati. mudah2an cpt la setel semua. nk tenang2 dating mlm2 kt labuan!huhu

natasha said...

memang semua cuti dibekukan..cian awak..harap2 awak sabar ok,semua org menghadapi kesukaran sbb kes lahad datu tu..

natasha said...

harap2 la kan erin,mencik dgn semua ni,menyusahkan org je..