we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

30 April 2014

review breastpump rumble tuff & eve love flexi

assalammualaikum..

sejak dah jadi mak orang ni,
aku asyik nak cerita tentang hal2 mak2 orang jela..
memang da resam nya kot bila dah tukar status ni agaknya..
hari ni aku nak share review breastpump yg aku guna..
breastpump untuk golongan sederhana mcm aku ni
memang xmampulah kalau nak pakai brand medela freestyle tu kan..
aku hanya mampu beli breastpump yg harganya
bahagi 3 dari harga medela fs tu,
hahahahahaaa..;p

breastpump yg mula2 aku beli adalah brand rumble tuff..

ni fullset dalam kotaknya..aku pinjam gmbr dr forum.cari.my
aku beli kat fabolous mum puchong..
breastpump ni lah yg berjasa dengan aku
sepanjang aku berpantang hari tu..
memandangkan aku ni fulltime kejenya mengepam susu,
gara2 anak kesayangan hamba yg tak mahu minum susu
direct dr maknya ni,
terpaksa lah aku berkawan/berkepit je dgn breastpump tu..
alhamdulillah,susu pun banyak so kenalah pam slalu..
kalau stakat bengkak susu tu dah normal bagi aku,
paling teruk aku kena bengkak susu sampai demam panas..
memang azabbbb..
eh,ko tengok aku dah melalut..
ok,back to topic..>.<

pe yg bagusnya breastpump RT ni,
dia 3 in 1 means blh guna elektrik,bateri n manual..
aku yg fulltime mengepam ni opkos lah pakai elektrik..
dah aku pakai 24hrs,7days sokmo,
last2 pam nya dah jadi kurang efisien..
macam sucking nya dah makin xkuat..
aku beralih plak guna yg manual punya..
alhamdulillah,ok jugak pkai manual..
cuma macam ko faham sendiri lah,
mengepam susu pakai manual breastpump,
seolah2 ko tengah bina muscle utk tangan tu sebab 
lenguh giler tangan duk mengepam sebelah tangan je kan..
sebab tengok hasil yg memberangsangkan tiap kali siap mengepam,
i is redha even lenguh guna manual je..

sejak dah masuk keje ni,
aku yg gatal2 tangan g google cari breastpump yg lebih kurang
sama dengan medela freestyle tu..
aku dah berangan dah kalau xjumpa pump yg lebih kurang sama,
tapi yg brand murah punya,
aku nak beli medela fs tu..(berangan je ni)
tup2,aku jumpa satu brand baru kluar last year,
brand eve love flexi..

warnanya ala2 pinky2 sweet gitu..aku beli dari pn.izan
harga lebih kurang rumble tuff jugak..
cari2 review nya,semua kata ok pump ni..
aku pun order..
kali ni pakai duit sendiri,korek tabung..
sebab pump sebelum ni dah pow suami,
konpem dia malas nak layan dah nak beli kali kedua..
lagi plak pam lama xrosak cuma kurang efisien je skrg..

pump ni gayanya lebih kurang je medela fs,
cuma dia punya freestyle tu gaya lain skit..
yg best ada free power bank yg membolehkan kita pam kat mana2 je
sucking lembut skit la dari rumble tuff tu..
so nipple xlah sakit sgt sebab sucking nya lemah gemalai je
tapi susu stil kua sama mcm rumble tuff..
rumble tuff tu sucking nya kuat skit tapi
 boleh laras ikot mana yg ko suka..
aku nak susu banyak tapi nak pam sekejap
 so aku buat level paling kuat..
last2 nipple aku melecet teruk,padan muka aku,
hahahaaaa..
aku tak tahu lah tahap mana pump ni mampu bertahan
dengan cara penggunaan hardcore aku ni..
baru pakai 2minggu kan..
harap2 lama skit lah dia bertahan coz
aku dah xmampu nak beli pam baru lg..
nasib baik anak aku dah campur susu,
kalau fully susu badan,
pengsan jugak mamanya ni nak pam slalu..
huhuuuu..

ok lah,tu je review dari aku..
kalau ada sesape nak tahu lebih lanjut,
boleh lah tnya aku ek..
aku ni kadang2 lupa nak cerita semua,
banyak urat terputus agaknya time meneran dulu..heheeee..
ok,wasalam!


11 comments:

Mummy MM said...

Tak sakit ke guna breastpump?

natasha said...

sakit la jugak tapi nk wat mcmana dah tu je cara nak kluar kan susu sebab baby xnak minum direct..

nurin khairi said...

salam kenal. kawan2 i yang guna medela fs tu tak guna pun feature freestyle dia.. so rugi je pun beli..hee

natasha said...

salam kenal awk jugak nurin khairi..laa ye ke?rugi nya la mcm tu,part pling best medela fs tu freestyle nya tula..xnk baik bagi saya kn..hehe

Unknown said...

Hi..so which pump u rasa lebih efficient?ada backflow ke??thank u in advance

natasha said...

hi adelin paul..both pump yg i guna stakat ni xpernah lg back flow,n mcm yg i review,rumble tuff sucking nya lebih kuat dr eve love so byk susu blh dpt tp sakit skit la..eve love tu sucking lembut n xsakit so xbyk sgt volume compare to rumble tuff..hope it helpful..;)

Unknown said...

Thanks natasha.confuse sangaaattt!!
Bt I think I wna buy one of these je la
Bt dunno whixh one
Rumble tuff u rasa2 if I modify Pakai d adaptor bra boleh jadi freestyle ke?
I cube juga cari whether Ada orang buat bt mcm takde pun..
N I tk pernah pun tgk these pumps
Mst go cari2 wen I balik Msia

natasha said...

i rasa boleh je as long bra yg u pkai tu ada tpt utk gantung tpt sucking breast..coz breastpump eve love tu pun mcm breastpump yg lain cuma dia blh jd freestyle disebabkn bra yg disertakan skali dlm pakej breastpump tu..

Unknown said...

salam, sy baru nak cari breastpump. klu medela mmg x mampu la nak beli. masa anak first sy pernah kena bengkak susu sbb air susu sy mmg teramat banyak. masa tu x de info psl breastpump letrik smua ni. utk baby akan datang ni sy bertekad x nak kena susu bengkak lg. jd sy kena rajin pump. nak pump tiap sejam klu pakai manual mcm yg dulu mmg azab gila. sbb tu susu sy bengkak kot. skrg ni sy tgh cari review pasal eve love dan autumz passion. sy nak cari yg suction dia x menyakitkan. x nak lalui pengalaman dulu. huhuuuu sakit pakai pureen. bole bagi idea x?

natasha said...

wasalam..mcm yg sy cakap kat review sy tu,eve love memang elok coz sucking nya xla sakit sgt even dah guna range sucking paling maximum tp pump ni xde yg manual punya..tp ia dimudahkan coz ada power bank yg u blh guna anytime,anywhere..kalau brand autumz sy xtau plak coz setahu sy brand autumz mahal skit kan..kalau nak jimat yg ada 3 in 1 means ada yg manual punya u blh try rumble tuff..pape pun,up 2 u my dear nak pilih yg mana 1..hehe

Unknown said...

Assalam sisters. Kepada yg berminat nk beli eve love flexi, sy nak let go. Tak pernah guna, belum keluarkan drpd kotak. Menurut review drpd kwn2 sy (most of them are doctors yg guna eve love flexi ni) katanya berbaloi harga sgt murah klu nk compare dgn medela freestyle (in using it). Yg berminat blh hubungi sy di 0129510651. Terima kasih (maaf sis natasha, mengiklan kat page u plak.tqs)