we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

13 November 2013

set tilam kekabu murah

assalammualaikum..

sebenarnya lama dah aku cari set tilam baby..
tapi nak mencari jenis kekabu memang payah..
lebih2 lagi jenis aku yg suka semua yg murah2..
memang makin payah lah nak dapat kan..
hahahaaa..

puas dah aku usha online n kedai2 yg aku 
nampak bantal2 kekabu bergantungan..
memang nak dapat harga yg aku rasa murah,
memang tak dapatlah..
lantas aku pun beli jelah kekabu satu karung
yg harganya dalam RM13 je sekarung..
dengan harapan mood rajin menjahit aku datang lah menderu2..
tapi setelah berbulan2,
sekarung kekabu tu hanya jadi tokan jelah
kat bilik stor aku tu..hahaha

then,masa weekend cuti deepavali tu,
aku n suami g balik kampung suami di raub..
memang jadi rutin aku kalau balik raub mesti nak pergi pasar minggu
kat pekan raub tu..
dah tu je tempat paling best aku rasa selain
air terjun byk2 kat raub tu..
memang rezeki anak aku kot hari tu,
ada plak pakcik penjual bantal2 kekabu kat pasar tu..
selama ni kalau aku g tak pernah plak nmpak pakcik tu meniaga..
at 1st,sesaja jela tanya harga set tilam baby tu..
bila dia gtau harga nya hanya RM110 je,
on da spot aku pandang suami sambil buat
muka menggoda minta nak beli set tilam tu,hahahahaaa..
tapi corak yg ada agak limited lah,
nasib baik memang corak yg agak universal,
so aku n suami setuju lah nak ambil yg ini..

harga hanya RM110,ni paling murah aku pernah jumpa setakat ni..
ni je kain yg aku rasa selesa utk baby
n mak mertua aku pun cakap ni cotton sejuk..
tapi masa aku nak beli ni pakcik ni tak siap jahit lagi,
kena tunggu dalam sejam lebih untuk siapkan jahitannya..

sementara nak tunggu siap jahit tu,
abah mertua aku ajak kami g tengok rusa kat hi-5,
tempat yg lebih kepada dusun buah-buahan
kat tepi jalan menuju ke bentong..
yg bestnya,rusa2 kat sini sangat jinak..
aku plak yg jadi takut coz saiz nya yg besar2..
heheheee..;p

ko tengok,dengan tanduk dia mcm tu,kalau xde pagar ni jgn harap aku nak datang dekat..

 disebabkan suami aku xdapat cuti lama,
maka kami pun xboleh lama di raub..
biasalah askar..dapat weekend bersama pun dah bersyukur..
lepas ni xtau bila lagi dapat balik raub..
huhuhuuu..

apa yg penting,barang2 anak kami dah pun complete..
even suami duk jauh,
tapi tiap kali balik dia akan tanya pe lagi barang baby nak dibeli..
so,aku bersyukur walaupun suami jauh tapi dia tahu 
tanggungjawab dia kat aku n anaknya..
alhamdulillahhh..
doa aku,biarlah next posting dia dapat duk dekat dgn aku n anak..
lagi mudah untuk aku n dia nanti,aminnn..=)


3 comments:

Ked said...

ala kak nasha.
corak tilam tu takpe.
nanti boleh jahit cover baru. sarung jee. hee.
yang penting set tilam tu huhu.

Mummy MM said...

Wah, lengkapnya persediaan.

natasha said...

ked lee:kannnn..aku pun fikir mcm tu..nnti nak minta ibu akak buatkan sarung tilam n bantal baby la..hehe
isabel diaz:aah dear,beli skit2 lama2 lengkaplah jadinya..;)