we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

30 September 2011

tips untuk kurus??

assalammualaikum....

hi fellow readers!!i'm feeling so tension today,my mind was full of problem on how to get slim n fit like i was before...so tension!!lagi dekat dgn my big day,lg lah terasa kesesakan nafas menyesakkan paru2 dgn problem ni...i think i'm not the only bride 2 be that faced this kind of problem...hehe...

well,cakap lah apa saja tips yg org beritahu aku on how to get flat tummy,slim n fit,sumanya aku try...penat da wat mcm2 kat badan aku ni...kalau kata xkawal makan,memang salah sesangat la 2...aku skrg ni da mcm vegetarian da,seminggu sekali baru jumpa ayam n daging...kalau makan ayam,aku amik part isi je,kalau daging pun sama...siap makan seminggu sekali je daging coz org kata daging la antara penyebab lemak terkumpul...

paling aku rasa geram ble org tegur aku kata aku berisi la,gemuk la...tension beb!!xkan xboleh nak pkir,mesti lah org yg kena tegur mcm 2 tersentap ble org komen bab badan2 ni....aku rasa slalu gak aku jumpa artikel yg ada mention perempuan sgt2 sensitif ble org tegur bab2 badan especially bila badan seorang perempuan 2 da berisi...pun org xfaham2 bahasa stil lg nak bagi statement menyentap perasaan...huhu...

aku xlah gemuk sgt,stil ada shape badan cuma aku nak flattened skit tummy mummy aku ni,nmpak xcantik ble pakai baju yg ada shape mcm kebaya or kurung moden...xsesuai la kalau nak bergaya n nampak gorgeous time wedding nnti,hehe...

well,4 those yg ada tips mcmana nak flattened tummy tolonglah share2 skit dgn aku ye...aku tgh cuba makan COCOA COLAGEN,2 untuk cantikkan kulit n at the same time kawal pemakanan kot,kot lah kan,aku pun xsure sgt fungsi utama supplement ni...aerobic n dance memang aku slalu buat,sit up pun sama....tapi mcm x de beza sgt aku tgk,berat xturun sgt apatah lg ukur lilit pinggang aku ni...hampeh n kecewa je,huhu...

ni lah yg direkomen kan colleagues aku,xtau lah berhasil ke x coz baru cuba seminggu...
aku xnak lah makan something yg ada side effect *sape lah yg nak kena side effect kan,ntah pape lah aku ni,hehe*....nak naikkan berat badan senang sgt,pejam mata je cukup tapi nak turunkan balik,satu penyiksaan yg dahsyat jugak tau,adeh...aku xnak lah kurus sgt2 mcm org aneroxia tp cukuplah dapat turun 5kg ke coz BMI aku pun da melepasi nilai maximum pun skrg ni,2 yg buatkan aku risau sgt2...kalau ikut advise incik tunang,beliau suruh berlari n wat exercise outdoor tp ai ni kan perempuan,xberani nak jog sorg2 n masa jgk x mengizinkan,balik umah setiap hari matahari pun nak masuk tidur da,manalah sempat kan...kang ada yg kena tegur lari time2 org nak azan maghrib,x ke haru je....huhu...

alrite then,penat da menceceh...sape2 yg terbaca entry ni,tolong lah sy ni ye...mau tau kot2 ada yg blh share tips yg lain dr yg lain,blh gak sy mencubanya...hehe...^_^

notakaki: sape2 ada tips tolong share ye...jasa anda amat2 lah dihargai...terima kasih daun keladi,budi anda akan diingati,hehe....>.<

2 comments:

wadi unung said...

alololo..bakal pengantin nie..hahaha tapi org ckp muka berseri2 kan..jgn isau cgt..hihi

natasha said...

muka berseri coz g facial kot,haha!!tapi badan ni nak g slimming centre memg xmampu lah,kena wat alternatif lain...;)