we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

10 March 2015

tambah pendapatan

assalammualaikum..

lately ni aku terfikir,
macamana aku nak tambahkan pendapatan yg aku ada sekarang?
bukan aku nak jadi tamak,
bukan sebab gaji sekarang tak cukup,
tapi macam orang lain juga,aku nak hidup aku sekeluarga
jadi makin selesa dan bahagia..

berdasarkan pemerhatian aku,
dengan bisnes je yg boleh tambah pendapatan aku,
tak banyak sikit pun jadi lah asalkan ada sikit perubahan jumlah 
pendapatan yg aku akan dapat setiap bulan..
kadang2 terfikir nak kerja part time tapi yelah dah ada anak,
x kan x nak luangkan masa dengan anak pulak kan?
8jam time siang anak dah duduk dengan orang,
x kan malam pun nak hantar kat orang lagi kan,huhu..

tapi nak berbisnes ni kena berani,
perlu keluar kan modal dan kena pandai attract orang untuk beli
kalau x,memang haru biru la hidup coz modal selalunya bukan skit
kalau aku ni jenis kreatif dan rajin,maybe mudah skit kot..
untung siapa yg kreatif n pandai masak tu,
senang jalan skit untuk dia..
aku doakan moga korang dimurahkan rezeki Allah dgn 'gift' yg korang ada tu..
aminnn..

 untuk 2 3 tahun akan datang ni sakit skit la kot
ada certain2 benda yg aku n suami kena hadap..
kena sabar sikit untuk nak teruskan hidup sepanjang tempoh itu
moga Allah beri aku kekuatan agar aku xlalai dgn sifat tamak,
sifat xsabar dan sifat xbersyukur..
moga Allah akan berikan aku kemudahan untuk teruskan hidup,
dimurahkan rezeki dan kekuatan untuk mencuba berbisnes..
amin,amin ya rabbalamin..
 

No comments: