we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

30 January 2015

besday party theme mickey mouse

assalammualaikum..

hai,hai!!sekejap je dah hujung januari dah kan..
emmm,kali ni aku nak share tentang parti harijadi anak kesayangan
aku si aqeef tu last weekend..
hahaa,baru hari ni nak update cerita kan,dah basi skit dah..;p

aku plan nak buat besday party dia since sebulan lepas
mula2 fikir theme apa yg sesuai utk dia..
sebab aku memang dah plan nak d.i.y semuanya utk party ni
konpius antara mickey mouse or upin ipin..
2 karakter kartun ni memang feveret dia sgt2..

puas aku google2 tengok mana yg mudah buat,
last2 aku pilih theme mickey mouse jelah..
coz template untuk theme ini sgt banyak kat google especially kat pinterest..
kebanyakan boleh di download n save kat komputer
kebetulan pulak aku dah beli printer sendiri kat opis ni,
so lagi mudah kerja aku nak print out yg berwarna skali pun..
so,memang jimat sangat2 dari aku g print kat luar yg caj mahal2 tu..

pastu untuk barang2 party yg lain,
aku just beli kat kedai D.I.Y je
murah sangat2 berbanding kedai2 lain..
aku hanya keluar duit untuk beli kek n barang makanan 
untuk menjamu tetamu yg datang je nanti..
goodies bag untuk budak2 pun aku ada sediakan jugak..
hanya guna brown paper bag je..
pastu aku cari template untuk kertas klip utk paper bag tu

ni untuk klip kat atas brown paper bag tu
 aku guna klip kertas colourful je utk klip kertas kat atas ni,
jimat lagi kat situ coz klip paper aku banyak gler kat opis ni,haha

pastu aku cari template untuk banner plak..

pastu g edit kat photoscape..
aku guna yg online punya coz lepas tukar pc baru ni aku dah xde software ni lagi

settle yg tu,aku cari plak gambar2 untuk buat poster mickey..
macam2 lah gambar yg aku guna sampai lah terhasil yg ini..




kira aku berjaya jugak lah set up candy buffet untuk party anak aku ni
candy buffet aku simple2 je,
hanya ada apam polka dot,dadih,lollipop,biskut oreo n biskut butang
lain2 tu aku tambah last minit..hehe
xde coklat fountain pun
ingat nak jugak sewa tapi memikirkan budak2 nanti ramai kot terlanggar ke,
tak jadi lah aku nak sewa,huhu




kek idaman aku memang cantik sangat2 kedai kek tu buat..
rasa sayang je nak makan,ngeh3..
gambar mickey tu berkedut sebab aku angkat senget skit,tu yg jadi gitu..

last but not least,
gambar besday boy serta mak pak nya..
we are happy family!


till then,wasalam!

No comments: