we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

18 August 2014

make over: pintu utama

assalammualaikum..

hai!mesti hari ni ramai yg feeling2 monday blues kan?
aku pun sama..
rasa mcm nak cuti je hari2,tapi impossible la kan,
xkeje mana nak datang duit,ye dak??
hmmmm..

hari ni,aku nak share satu projek yg aku dah buat..
projek make over main door kat rumah aku
projek ni dijalankan sebab aku rasa main door aku xsesuai dgn grill
aku yg memang warna putih..
after discuss dgn suami,
kami setuju tukar warna pintu dari coklat ke putih

tu ada skit nmpk grill aku,putih kan baru matching..hehe
agak susah jugak sebenarnya nak mengecat pintu yg dah bercat
lebih mudah kalau pintu original,permukaan kayu semata
macam pintu aku ni,aku perlu buat double cat under coat putih,
untuk nak make sure bila cat minyak putih nanti,
kesan cat coklat tu takkan kelihatan lagi..
masa apply cat minyak warna putih,
memang mudah skit nak cover cat lama coz kesan cat under coat tu..

tambahan lagi,pintu aku ni tak diketam halus..
so,memang agak sukar sikit nak mengecat under coat dan jugak cat minyak
tapi,bila dah siap n tengok hasilnya,
aku rasa berbaloi!
mana tak nya,kesan cat minyak tu sendiri boleh haluskan 
permukaan pintu tu,macam ia diketam halus je..
padahal sebelum tu...hmmm..

aku buat sendiri kerja2 mengecat ni,
almaklum suami aku duk jauh,
bila dia balik rumah aku bagi dia chance nak spend time dgn aqeef
biar aku je buat keje ni..
tapi,kalau part2 yg payah aku panggil dia jugak..haha

modal mengecat murah je,RM32 for both cat
aku beli kat kedai hardware kwsn kampung,murah skit
dari beli kwsn taman ada mahal lebih bbrp ringgit

next projek aku akan share nanti..
kira projek akan datang ni lebih challenging skit
nak start pun aku rasa berdebar,xtau lah menjadi ke x nnti..
hahaha..

ok,wasalam!

2 comments:

Aty Fared said...

gigih nya.. tapi menarik hasil nya.. :)

natasha said...

thanx kak aty..;)