we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

1 September 2015

susun atur: makeover dapur bajet ciput

assalammualaikum w.b.t

lamanya x update blog!
rinduuuu,hahaha..
aku bukan sengaja x update,tapi sebab kesihatan aku n family
xberapa nak ok lately ni,
tu yg blog ni macam terabai skit..
cliche' je kan,keh3...;p

macam last post aku ada janji nak share makeover
 dapur dengan budget yg ciput,
so baru kali ni dapat share sebab pagi tadi baru teringat nak ambil gambar
so,ini lah dapur aku yg kekonon dah di make over,ahaks!


actually,aku just tambah rak kat dinding tu je
dedulu aku just letak para kecil kat situ,
xmuat untuk letak macam2 benda kat situ,
kena berulang alik ke kabinet dapur la plak
so,kebetulan aku ada beli rak buku ni kat tesco,
yg masa tu tengah offer murah sangat2,RM9.90 je 1,
aku beli skali 2  tapi 1 aku dah bagi ibu aku untuk letak kat umah melaka
then,ada sikit kerajinan aku buat kan penutup dapur masak aku tu,
xlah nampak periuk belanga kat bawahnya tu..

kenapa aku panggil budget?
sebab murah2 je make over aku ni,
rak kat dinding tu RM9.90,
rak untuk dapur masak tu +-RM70,penutup kain tu semeter RM3,
then aku gantungkan pakai tali rafia n double tap je..
mudah n murah..
yg para tepi skali tu aku letakkan sabun/barang2 mendobi,baldi mop..
sebab rumah aku ni ada kabinet tapi xde tempat memasak,
kena lah make over skit ruang tepi ni,
letakkan aluminium cover untuk elak tingkap tu memburuk kena asap masakan/menumis
dah siap ruang kekonon dapur basah aku..;p

yg ni plak side sebelah kanan dapur aku
dedulu aku letakkan barang2 memasak kat bakul bertingkat tu,
leceh nak merentas pintu dapur aku tiap kali nak memasak
tu yg aku minta tolong suami aku pasangkan aje rak tu
kat dinding sebelah dapur
jadi sekarang adalah ruang skit untuk prepare barang2 masak
 kat tepi sinki tu..
ok lah,next time aku share bilik stor/open wardrobe aku plak yg 
dah di make over..
banyak nau aku dah make over,masa je xde nak update/share kat blog ni
ok,bos aku dah panggil..
nanti aku free aku update lagi blog picisan syok sendiri ni ek,hahaha..
wasalam!

2 comments:

Nurizzah Majif Biz said...

tak kisah bajet ke apa janji kemas dan bersih.
:) susun atur dan dekorasi bukan bermaksud yang mahal sahaja. :)

Rehana said...

kemas walaupun simple!