we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

17 June 2015

susunatur: open wardrobe & baju berlipat

Assalammualaikum w.b.t

hai semua!
selamat menyambut ramadhan yg akan muncul besok..
malam ni dah start terawih,hope diberi kesempatan utk melakukan ibadah 
tersebut dalam sebulan ni,
in shaa Allah..

seronok puasa kali ni sebab ada si kecik tu temankan 
mama sahur time papanya xde.
tahun sebelum ni dia stil baby kecik,
so xde trase sangat kehadirannya sebab belum pandai pot pet,hehehee..
hope tahun ni dapat la puasa bersama2 dgn suami hari2
 coz ada ura2 kena posting nanti
harap sangat dapat posting dekat2 kali ni,in shaa Allah..

eh,kemain panjang intro aku kan,keh3..
kali ni nak share tentang susun atur pakaian kami suami isteri
b4 ni aku ada share susun atur open wardrobe kami kan
pakaian berlipat aku plak mcamana susun aturnya ye,
jeng,jeng,jeng...;p


simple je caranya,aku hanya gunakan bakul yg dibeli di daiso
actually,aku mencari bakul yg betul2 4 segi tepat tapi xde plak masa tu
so amik jela yg macam gitu janji besar muat baju2 n seluar2
aku hanya separate kan pakaian suami n aku punya
dan juga ikut baju,kain n seluar.

yg bergantung tu plak semua baju si kecik aqeef tu
ada juga baju nikah aku kat situ,
nak gantung kat open wardrobe rasa xbes coz special skit baju tu kan..:)
baju aqeef yg digantungkan baju rompers dan baju melayu je kat situ
yg lain2 aku lipatkan dalam drawer ikea putih tu
atas drawer aqeef tu rak buku aqeef dan juga kitab2 termasuk al-Quran
dulu aku gantungkan baju aqeef bawah rak buku ni
tapi macam xkena je kat mata aku sebab nampak serabut
lepas dah buat open wardrobe untuk baju aku n suami,
aku alihkan baju aqeef kat wardrobe lama kami tu

aku pernah tunjuk gambar open wardrobe ni b4 ni
malas aku nak cari entry lama tu,ngeh3..
tapi stil maintain cara susunan nya sampai sekarang

senang kumpulkan semua baju kami kat sini,
nak pakai ambil je trus b4 mandi
or kalau nak iron trus je buat kat sini jugak sebab iron n board pun kat sini

tu jela susun atur yg aku nak share kan kali ni
next time nak share tentang diy kabinet dapur paling jimat n murah 
nanti ek tunggu aku update yg baru
semangat nak susun atur lebih2 lagi nak bersilat kat dapur sempena ramadhan ni,
nak masak juadah berbuka dan bersahur kan..hehehee..
ok lah,selamat berpuasa esok hari ye
jangan lupa pasang niat berpuasa malam ni..
wasalam!

2 comments:

Nurizzah Majif Biz said...

sama lah kita. iza ada satu bilik tu khas tu hang baju yang kdg malas lipat, iron board sume. hehe. kdg x setiap masa rajin. huhu T_T

natasha said...

kannn,ada masa malas tu campak je baju dlm bilik ni,haha..yg penting ia dlm bilik,kalau org dtg pun xnmpk yg bersepah2 tu..