we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

13 April 2015

nukilan planet

assalammualaikum w.b.t

pernah x korang rasa sampai satu tahap 
korang nak duduk diam2 dalm bilik gelap gelita?
rasa nak pergi jauh dari semua orang dan 
tinggalkan semuanya sekelip mata?
rasa dalam dunia ni korang sorang je yg tinggal?

kadang2 aku sampai 1 tahap rasa macam tu
kadang2 aku rasa penat
rasa penat nak jadi baik
rasa penat nak tolong orang lain
rasa penat nak usaha buat macam2
tapi,at last aku yg terasa terkebelakang sekali
aku yg tercicir,terpinggir dari mereka semua

apa je yg dibuat rasa serba tak kena
apa je yg diusaha rasa tak terhasil
aku penat

aku lupa Allah itu ada dengan aku,
yg paling setia dengan aku tika orang lain tak hiraukan aku.
aku lupa Allah jua sebaik2 pembantu,
tika semua orang buat tak tahu dengan aku.
aku tahu Allah sedang menguji aku,
uji aku sama ada aku masih yakin dengan kuasaNya atau x.
aku lupa tanpa Dia hidup aku haru biru.
aku leka.
aku lalai dengan usaha yg aku buat sia2.
Allah penentu segala2 nya,
walau macamana aku usaha,
kalau Dia kata belum rezki aku,dah tentu belum lagi berhasil apa2
kalau Dia kata yg sedang berjaya boleh tersungkur sekelip mata,
tiada siapa yg boleh menyangkal


ikhlas
tu 1 benda paling payah manusia nak tunaikan
hanya dimulut,tapi belum tentu dihati
Allahuakbar,ko titipkan lah sifat ikhlas tu dihati ini,ya Allah
ikhlas je yg mampu buat hati aku tenang
ikhlas je yg mampu buat mulut ni jgn banyak bunyi
ikhlas juga yg boleh buat aku slumber je tolong orang
terlalu banyak manfaat ikhlas untuk aku

sekian

p/s:nukilan oleh manusia yg tersepit dalam planet neptune,
tak kena mengena dgn mana2 makhluk di planet bumi,harap maklum

No comments: