we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

20 April 2015

BAWANG PUTIH SEBAGAI PEGAWAI KESIHATAN..;p

Assalammualaikum w.b.t

hi uollss!!
sihat ke hari ni..
pagi ni kena update entry cepat2 sebab minggu ni havoc dengan 
kursus pelbagai..
hari ni je free,esok,lusa n tulat dah ada scheduled untuk kursus yg perlu
di catch up b4 ujung tahun,hahaha..

siapa yg baca last entry aku tu,tu nukilan bilamana otak menghadapi saat tepu
saat blur yg teramat,jujur Lillahitaa'la ia xde kena mengena dengan sesiapa 
dalam hidup aku.
macam aku mention b4 ni,
ia hanya omong kosong utk mengisi masa lapang..
kira macam aku berpuisi kekonon baru nak belajar
aku suka baca puisi2 orang sebab ia mcam 1 karya jujur dari hati..:)
sekarang aku harap Allah bersama dgn aku untuk istiqamah,
untuk berubah dalam hidup.
especially bila berbicara dgn orang
langkah terbaik adalah dengan senyap,
xperlu banyak cakap sebab lagi banyak cakap,
lagi banyak kesalahan n xtersedar tersakitkan hati orang
aku harap kalau aku ada tersakitkan hati orang selama aku hidup ni,
harap lah diampun n dimaafkan
ikhlas dalam hati aku pun maafkan orang2 yg mengumpat keji,
memfitnah belakang aku
lain2 tu aku harap Allah pun ampunkan aku n manusia lain sebab
manusia ni hamba Allah yg lemah,
xlari dari buat kesalahan kan..
sebab aku semakin nampak yg Allah nak tunjuk mati itu bila2 masa je
akan terjadi,banyak dah jadi disekeliling aku
macam xsangka je yg orang2 tu akan pergi dlm sekelip mata,
so aku belajar dari situ untuk berubah perlahan2..
harap sangat kawan2 dapat bantu aku untuk ke arah tu,help me ok?:)

ok,enough with that..
back to business jom!keh3..

hari ni aku nak share pasal kebaikan bawang putih @ garlic
senang cakap lah garlic ni dari dulu2 lagi nenek2,mak2 kita dah guna 
dalam masakan kan..
bau wangi je bila menumis bila ada garlic ni..
aku paling suka kalau garlic ni digoreng garing2 letak skali ikan bilis
lawan plak dgn nasi panas,perghhh!terangkat wehh..
tu lah makanan peberet time berpantang dulu..
cukup dah lauk tu lebih2 lagi time aqeef kena kuning dulu
kan kena limited pape makanan sebab aqeef susu badan lagi,hehe

skrg dah mudah sangat nak consume garlic ni..
lebih2 lagi dalam bentuk tablet,
ambil 2 biji,minum air seteguk,dah settle dah!
xperlu lah nak bawak garlic mentah tu nak makan gitu je,
mau pinar kepala sbb bau nya yg kuat tu kan..
garlic tablet hai o ni bes sebab xberbau sangat,
tablet nya pun comel kecik je,senang nak telan
100% ekstrak original garlic tau,
siap ada kelulusan kkm lagi..
ada 80 biji so boleh tahan dalam 2 bulan kalau regularly consume
 
seeeee,banyak kan kebaikan makan garlic ni
aku dulu senang sangat kena perut krem sebab perut ada angin
bisa nya sampai xboleh nak gerakkan badan sebab sakit sangat kalau kena tu
lepas amalkan garlic ni,
alhamdulillah xpernah kena lagi perut krem tu
senang je nak buang angin n buang benda2 yg xperlu oleh badan tu
so,kalau ada sesiapa yg selalu kena macam yg aku kena dulu tu,
boleh la try garlic tablet ni
murah je,RM38 untuk 80 tablet

kalau beli xrugi sebab semua orang boleh makan garlic ni
dari orang muda ke orang tua,
semua orang boleh amalkan makan garlic..
so,semua orang boleh share kebaikan nya bersama..
(^.^)
sekian,wasalam!

No comments: