we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

15 January 2015

holiday ke langkawi part last

assalammualaikum..

hari ni aku sambung cerita holiday kami ke langkawi ye kawan2..
baca sampai habis tau coz ni antara entry terpanjang gak ni
aku taip skali langsam coz takut nanti tak tercerita abis je nanti
kalau duk tangguh2..

aku n suami kira bernasib baik coz kebetulan masa usha ticket flight,
MAS tengah offer tiket murah
so dapatlah tiket pergi balik dgn harga lebih kurang RM400
yg best nya kalau naik MAS luggage nya free,
so bawaklah aku beg besar utk kami 3 beranak yg ntah brape kg ntah,hiks!

nak ke KLIA pun sbnr nya agak masalah jugak utk kami,
even xsampai 10minit pun jarak antara rumah n klia,
tapi xtau sape yg nak tolong nak hantarkan..
last2 aku usha online jumpa dgn website .kliataxilimo,
rate nya murah skit lah berbanding taxi klia yg lain2..
sila lah tengok website ni kalau hadapi masalah mcm aku ye
so settle masalah kat situ,hehe..

kami sampai langkawi dah petang dah pun..
kebetulan petang rabu tu plak hujan renyai2,
so kami xboleh buat outdoor aktivity pun..
just pergi underwater world kat pantai cenang
 dgn harga tiket RM24 per person tapi kena ada IC n kad kerja staf gomen
kalau x tiket masuk nya RM35 kot,xsure sgt yg tu..
dalam tu banyak jugak jenis hidupan marine yg kita boleh tengok

asal tiba tempat best je mesti budak tecit tu tidur,adehhh
sebelah dengan underwater world ni ada kedai2 zon bebas cukai
boleh tahan murah jugak harga coklat2 kat situ
kalau di compare kan dgn zon2 bebas cukai yg lain kat langkawi tu,
kat sini antara yg termurah jugak
nanti aku gtau ada 1 lagi zon bebas cukai yg jual coklat murah jugak ye..
tunggguuuuu..

keesokan harinya kami spend masa 4 jam utk island hopping
best sgt2 coz kami dibawa ke 4 tempat berbeza sepanjang naik bot tu
oh ye,utk island hopping ni kena caj RM35 seorang
kami booked dari villa tempat kami stay so ada extra caj kot
kalau g direct kat bot maybe dapat murah skit kot
mula2 naik bot tu opkos diaorang bawak g tasik dayang bunting dulu
penat skit lah g tasik tu coz kena daki bukit dekat jeti tu
untuk org dah lama x exercise mcm aku ni,
memang haru biru lah jugak nak naik bukit tu,huhuhu
kat situ boleh je sape yg nak mandi manda
tapi kami xmandi pun,just bagi ikan makan..
seronok tengok ikan banyak2 makan roti yg aku campak2 kan

ko tengok ikan keli memang besar2,aku plak naik takut tengok nya,hahaha

we are happy family!!lalala~~
lepas tu kami g tengok helang makan..
makkk oii,memang berpuluh2 helang kat 1 area kat 1 pulau ni,
diaorang memang tau tu port cari makan paling senang kot,
tu yg semua bertumpu makan ayam (kulit ayam je pun) kat situ

last g pantai beras basah
perghhh,pasir nya putih wehhh..
rindu plak aku nak tengok pantai cantik macam ni,hehe

omputih kemain berjemur separuh bogel kat situ..
kita yg orang malaysia ni semua duk berlindung bawah2 pokok coz takut gelap,keh3..

kitaorang lah antara orang duk bawah pokok tu,hik3..;p
agak2 dah puas ukur berapa panjang pantai tu,
orang bot pun ajak naik bot b4 diaorang bawak round seluruh area 
pulau2 kecil sekitar langkawi tu..
habis dah aktivit island hopping utk hari itu..;)

lepas tu,balik bilik jap bersih2 kan diri n solat,
kami sambung aktiviti dgn naik kabel car pulak
kat sini pun ada zon bebas cukai jugak
kat sini la aku cakap tempat yg murah jugak utk bli coklat
slain dari kat underwater world tu tp xbes nye choice coklat sgt limited.
utk cabel car ni kena caj RM20 kot,aku xingat la plakkk
tapi stil range mcm tu lah kalau guna IC
b4 naik cabel car diaorang bagi tgk movie 3d jap,
xbest sgt coz pening je aku tengok screen dia yg atas kepala aku..hahaha
dan2 naik atas gunung mat chinchang tu hujan renyai2 pun turun
kalau x kerana ada aqeef,memang ktorang redah naik atas lagi tgk view
takut budak kecik tu demam so lepak2 jap kat cafe yg ada
pastu turun bawah balik dgn kecewa
boleh nampak kan titisan air hujan,seriau jugak turun cabel car ni time hujan tau..huhu
untuk mengubat kekecewaan,trus aku ajak suami g pekan kuah
apa lagi kalau bukan untuk bershopping!!haha..
mula2 pegi idaman suri,kekonon makcik2 lah nak borong piok belanga
xde maknanya bila aku tengok rege2 semua boleh tahan
nasib baik ibu aku dah suruh beli semua set2 pinggan mangkuk bayar ansuran
masa mula2 kawen dulu..
kalau x memang aku naik hantu memborong kat situ,haha
aku hanya beli kuali tefal idaman hati n set dulang air kat situ
tu pun terbang RM100 kat situ,adehh

macam biasa lah bila cakap coklat langkawi
 semua orang mesti teringat hj ismail group kan
aku g kat kompleks dia yg baru tu..
kalau xfikir sebab kat situ macam2 jenis coklat semua ada,
mesti aku dah beli kat zon bebas cukai sblh underwater world tu
kat HIG ni mahal skit la,lebih singgit dua jugaklah berbanding kat sana
beli skit2 la kekonon ,abis RM200 lebey jugak la kat situ,
tapi bukan coklat je aku beli,
beli jugak kain batik jawa n kain pelikat utk parents kami..

besoknya b4 naik flight sempat jugak lah g makan mahsuri jap
sbnr nya g sana nak cari minyak gamat je pun
tapi dah alang2 g sana,masuk la jugak makan mahsuri
bayaran masuk RM10 utk dewasa
xde pe sangat coz time aku g tu pagi lagi
lepas beli minyak gamat trus g pantai cenang balik utk cari tshirt ayah aku
jalan2 sekejap kat situ,
trus g airport untuk check in
sampai situ jela perjalanan holiday kami..

in shaaAllah ada rezeki boleh jalan lagi,hiks!>.<
nanti aku update tips2 nak holiday dgn budak kecik pulak ye
till then,eh,happy holiday 4 those yg nak g holiday tu ye
wasalam!








1 comment:

Mummy MM said...

Bestnya. Teringinlah nak pergi Langkawi. Huhu.