we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

17 December 2014

susun atur:almari baju bayi

assalammualaikum..


hai semua!!
lama aku x mengupdate blog lantaran ketandusan idea apa yg dibebelkan,hiks!
aku siap ada daftar nuffnang lagi tau,
tapi sedey bila tengok cpuv aku banyak tapi earning nya ciput
coz tuan tanah malas update blog,hahaha...

ok,sekarang aku dah kembali..
membawa idea2 yg kekonon bes untuk idea2 susun atur
hari ni aku nak share susun atur almari/gobok baju anak comel kesayangan..
sebelum ni pun aku ada share pasal susun atur almari dia,
tapi bila dah bosan aku susun balik baju bajan n barang2 dia
takmo cakap banyak,meh layan gambar..


almari yg sama iaitu dari ikea..
cuma atasnya aku letakkan rak buku2 dia n buku2 agama aku/Al-Quran
let's check it out pe dalam drawer2 tu


drawer pertama
 drawer pertama ni aku letakkan segala mak nenek tuala/selimut dan napkin
kat situ jugak aku letakkan stok2 wet tissue dia,
topi2 n pouch yg berisi toiletries dia
aku pakai kotak bekas apollo n kotak kacang untuk separate kan setiap barang

drawer kedua
 ok,bila susun macam ni baru perasan anak aku dah banyak baju
tapi keghairahan nak beli lagi baju2 dia masih menggunung ni,haha
aku separate kan baju dia ikot kegunaan siang atau malam
serta rompers dan juga ikot baju basahan or baju jenjalan
ada skit bahagian utk letak stokin dan bip time makan dia
aku rasa banyak lagi baju dia yg aku kena asingkan kalau aku nak beli 
lagi baju2 baru untuk dia,coz macam dah xmuat dah drawer ni kan?
hahahahaa

drawer ketiga
drawer ni aku hanya letakkan pampers dia dan stok2 lebihan toiletries
dalam bakul putih tu stok2 nips dia coz anak aku
still pakai newborn punya nips,
dia refuse untuk tukar nips  ikot kesesuaian umur dia,ngeh3..
yg dalam bekas biru tu aku letakkan ubat-ubatan dia in case emergency

ok,setakat ni dulu aku punya celoteh
banyak lagi nak share idea ni
harap2 la aku dapat update seminggu 1 entry lepas2 ni,
kerajinan diri silalah datang kepadaku,kuikuikui...
ok,wasalam!

No comments: