we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

23 October 2014

bilik loteng

assalammualaikum..

hai!bersiaran kita pada pagi ini..
hari ni nak cerita pasal bilik loteng
selalunya,rumah2 yg ada bilik loteng ni rumah yg ada siling tinggi
selalu aku tengok rumah teres la yg ada
yelah,rumah teres kan agak limited skit jumlah biliknya kan..
rumah teres 2tingkat ada jugak cuma jarang2 lah aku jumpa

meh aku tunjuk contoh2 bilik loteng yg slalu orang macam aku
berangan nak ada kat umah,ngeh3..

dapat yg macam ni cukup dah..heeee

ni terover dose cantiknyaaaa..

simple tapi dalam mimpi lah rumah aku nak jadi gini
bilik loteng rumah aku biasa je
dulu jadi bilik anak bujang owner lama
tu yg simple xde deko2 lagi kat atas tu..

sorry gambar last gegar tp aku nak tunjuk kddkn tangga kat mana je sbnrnya
bilik ni xla luas sangat,tapi boleh lah kalau nak letak katil bujang satu
tapi aku xplan pun nak buat sebagai bilik tdo anak aku,
just nak buat sebagai bilik stor jela
tapi bilik stor yg selalu akan digunakan macam tempat sangkut baju ke,
coz bilik ni atas loteng,so agak bahaya kalau lama xguna,
faham kan maksud aku?huhuhuu

sementara ni aku tak letak banyak barang coz halangan dari tangga
tangganya xberapa nak sesuai untuk aku turun naik slalu
 
aku dah pernah tepek gambar ni sebelum ni..
kalau ada rezeki lebih,aku nak tukar tangga ni..
tukar tangga kayu biasa2 je,yg mudah aku n suami nak naik atas bilik loteng ni
 

credit pictures to google
sementara ni,perabot yg ada kat atas tu semua owner lama punya
payah aku nak bawak turun semua tu
kalau ada penambahan pun,kena pasang siap kat atas tu je
lain lah kalau dah tukar tangga
aku tengah mencari tukang2 kayu/kontraktor yg pandai buat tangga mcm tu
budget pun xlah banyak mana
kalau sesiapa tahu boleh gtau aku
rumah aku ni dekat area b.b salak tinggi,sepang
kalau org bangi,kajang,nilai tu memang dekat lah dengan rumah aku ni
sekian,tu je nak cerita
wasalam!

5 comments:

Nurizzah Majif Biz said...

beshnya dah ada loft....jeles.hehehe..brp la kos agaknya ye.

natasha said...

ala,orang lama punya la izzah,xtau lah brape kos dia buat dulu..tapi kita rasa xmahal sgt kot,kena pandai cari tukang lah..klu kita dah jumpa kita gtau izzah ye,rumah izzah area salak tinggi jugak kan?;)

nurin khairi said...

jarang ada orang utilize bilik loteng. all the best in utilizing bilik ni. :)

Mummy MM said...

Bestnya ada bilik loteng.

natasha said...

aah,betul tu jarang ada org utilize kan blik loteng tapi y not cuba kan..hehe..btw,thanx 4 the wish..;)