we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

23 September 2014

makeover:dapur (kitchen kabinet)

assalammualaikum..

hai!lamanya dah xbersiaran..
hari2 blogwalking je,xde mood nak update blog..
padahal banyak benda nak share,huhu..

hari ni aku nak share makeover yg aku dah buat pada dapur aku
ingat x b4 ni aku pernah mention pasal 
major makeover yg aku nak buat kekonon tu
haaa,at 1st aku ingat nak cat je kitchen kabinet aku tu..
buruk nau dah rupanya,biasalah barang 2nd hand..

ko tengok,pintu kabinet kat sinki aku tu,
dah macam apa dah ghupenya..
kekonon semangat la nak mengecat,tapi lepas aku dah mengecat pintu utama,
adeh,terasa malas la pulak nak mengecat

aku terfikir cara paling senang n jimat duit adalah dengan cara main tampal2
tampal pe lagi kalau bukan wallpaper kan,ngeh3..
mula2 aku g kaison coz org kata wallpapernya cantik2..
tapi mahal jugak bila aku duk kira2 panjang n harganya
pastu g cari kat kedai d.i.y plak..
lagi murah weh compare to kaison..
aku boleh dapat 5meter dgn hrga RM8.50
aku bli 10 meter tiap corak aku amik..
dah siap ukur n kira b4 tu,klu xcukup matiklah nak cari corak yg sama semula
 haaa,kan dah berseri skit kitchen kabinet aku tu..
wallpaper ni dah siap ada gam,cuma perlu potong n tampal je..
gam nya pun ok,kuat gak melekat..
sepanjang aku dah tampal nak dekat sebulan ni,ok la xterbuka pun lagi..
xtau lah lepas2 ni kan,hehe..

aku ada beli corak lain untuk ditampal kat dinding dapur aku ni..
ada skit kecacatan yg menyebabkan aku perlu tampal jugak wallpaper 

tu haaa,ada plak owner lama tampal kan zink tu..
ntah sebab apa aku pun xtau..
so nak cover nya aku tampal lah wallpaper corak ni..
very the english style kan,haha...
ok lah dari pandangan mata aku..
hari2 nak masuk dapur kan,so dapur kenalah cantik

eh,aku nak jugak tunjuk susun atur kitchen kabinet aku tu tadi
tapi tunjuk skit jela dulu,yg lain2 xsempat nak snap tadi
yg belah kanan tu aku susunkan sgala mak nenek tuppaware n tipu ware
tuppaware original aku letak atas skali n berbungkus coz jarang guna
kalau tuppaware jarang guna ibu aku pesan kena bungkus coz 
kalau biar lama2 nanti ia akan cepat mereput,yg bhgn tutupnya tu
tu yg lama2 ia pecah lah,terkoyak la kan..
nak g tukar makan masa n depend pada stock ada ke x,betul x?;)

yg belah kiri tu aku susunkan barang2 makanan..
yg paling bawah opkos lah yg slalu guna..
susu baby tu display je kat situ,dpat free sample..
anak aku xminum pun susu anmum,dapat free amik jela,hihi
yg atas skali bertutup kain tu aku susunkan gelas
pun jarang guna coz kitaorg lebey suka guna mug..
gelas guna bila ada tetamu datang je..

ok lah,tu je kot untuk hari ni..
nanti aku share makeover play area untuk anak aku plak..
panjang2 kang ko bosan plak nak baca kan..
ok,wassalam!

4 comments:

Fizah said...

cantik sis..!! senang tak nampak wallpaper tu? ada gelembung2 udara tak?

natasha said...

terima kasih kak fizah..senang coz sy bukak kertas gam nya serentak lap dgn kain kering,so xde lah bubble nya..klu ada pun sy cucuk dgn jarum.;)

Fizah said...

gud tips dear..bukak gam terus lap ngan kain, n cucuk jarum...tak terpikior teman...hehe...tq...!! :))

natasha said...

u most welcome kak..;)