we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

20 August 2014

review majlis aqiqah aqeef

assalammualaikum..

hai!ingat lagi x aku pernah cakap aku nak review 
majlis aqiqah anak aku entry2 yg lepas..
yg sebenarnya aku mencari semua contact no tu yg dah hilang,
tu yg ambil masa sikit nak review kat blog..hehehe..

majlis berlangsung secara sederhana je 15jun yg lepas..
aku memang nak buat secara ringkas tanpa ada majlis berendoi bagai tu..
so,aku n suami decide just buat doa selamat,qasidah n aqiqah je terus
sekalikan kenduri nak sambut ramadhan al mubarak..
simple tapi memenuhi tuntutan syarak yg wajib..=)
gambar sekitar majlis:captured by my FIL
puas jugak lah nak mencari org yg buat qasidah ni..
mula2 ada booking dgn 1 group dr bndr baru bangi,
tapi last minit diaorang cancel padahal b4 tu diaorang yg bersungguh
menerima jemputan kami ni,
tapi last minit cancel tanpa alasan,hmmm..

puas aku cari kat internet,
at last jumpa satu pusat tahfiz kat nilai,an najihah..
kat internet yg aku jumpa cakap pusat tahfiz ni memerlukan
dana bantuan kewangan coz mereka baru je lg tubuhkn pusat tahfiz ni
after suami aku contact,diaorang setuju utk datang
berqasidah di majlis aqiqah aqeef
ni contact no mereka,ustaz zawawi:0133331120/0162633649
bayaran diaorang minta seikhlas hati je..
kami minta mereka berqasidah tapi mereka dapat buat sekejap je 
coz tunggak utama group mereka masa tu xde
jadi,kami minta mereka bacakan doa selamat n bacaan yaasin saja
tu pun dah alhamdulillah,rasa tercapai dah hajat..;)
katering plak aku dah cari lama dah..
kebetulan katering ni pernah serve kat opis aku,
so tahu lah tahap keenakan masakan mereka..
alhamdulillah,semua puji kambing golek n masakan diaorang sedap
ada kawan aku sampai teringat2 kesedapan
kambing golek diaorang ni,haha..
aku ambil complete set dgn katering ni,
dari masakan,kanopi,meja n set hidangan..
siap ada waiter (unexpected)lagi tau utk serve tetamu yg datang..
kira berbaloi lah dgn harga yg dibayar coz servis mereka sgt tip top..

alhamdulillah,selesai dah majlis aqiqah aqeef..
lepas dah hajat kami laki bini nak aqiqah kan aqeef b4 dia akil baligh
biarlah mak pak nya tak diaqiqahkan,
yg penting anak dah settle..
kalau ada rezeki kami nak buat ibadah qurban je nnti..
kena kumpul duit ni nanti,ngeeee...

ok lah,aku harap info aku dapat membantu sesiapa yg sedang mencari..
kalau ada soalan sila2 lah komen kat bawah ni ye..
wasalam!

6 comments:

cik mah said...

Alhamdulillah dah settle..cik mah pun dah..tp wat masa raya...lega rasa...

ayut said...

kambing golek...sedap ye....ayut suka kambing golek.kalau kambing sup xlayan.hihihi.alhamdulillah.selesai dh aqiqah aqeef... :)

natasha said...

cik mah:lega kan bila tuntutan dah dipenuhi,alhamdulillah jugak ada rezki utk aqeef utk kami buat majlis yg sempurna utk dia..hehe

natasha said...

ayut:ayut pun suka kambing golek?akk pun coz kalau masak gitu akak xgemar sgt..hehe

Cerita Saya, said...

ALhamdulillah syukur dipermudahkan segala urusan akak. Moga aqeef jad anak yg soleh, bijak ya. Aminnn...

natasha said...

aminnn...in shaa Allah,moga doa didi diperkenankn oleh Allah..akk pun doa yg sama utk baby didi,in shaa Allah..;)