we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

26 August 2014

makeover:bilik stor

assalammualaikum..

hari ni dah hari terakhir bulan syawal..
kira ni entry terakhir lah b4 abis raya..
hehehee..

hari ni aku nak share tentang makeover yg aku n suami buat last weekend
kami terpaksa kemas semula barang2 dalam bilik ni
coz bilik ni dah start naik kulapuk/kulat kat dinding yg tertutup dgn barang2
jadi,solution untuk atasi masalah ni antaranya adalah kami terpaksa cari
rak untuk susun barang2 yg banyak kat bilik ni

mula2 aku berkenan dengan rak kayu ikea yg biasa org guna tu
tapi suami xberapa konpiden coz nampak mcm xteguh..
so aku cari plak rak yg jenis besi mcm yg slalu display brg kat kedai tu
bagi suami aku rak tu nampak lebih kukuh coz ia besi kan..
 
kat area rumah aku ni slalu dapat pamplet city explorer tu
so,tengok2 aku ternampak lah rak yg mcm suami aku nak tu

 murah pun ye jugak,RM68 je..
dekat plak dgn rumah so kami g lah beli sabtu tu
ahad besoknya trus projek makeover berjalan seperti dirancang
lepas suami dah siap pasang rak ni,
aku terus susun sampai jadi macam ni..
main sumbat2 je pun sebenarnya coz barang byk sgt..

pun boleh lah..berterabur skit susunannya...;p
janji barang2 aku xkena kulapok coz b4 this abis kotak2
aku lembik n terkena brg2 dlm kotak sampai jadi kotor..

alang2 dah susun barang,
aku kemas n alih skali penyangkut baju aku tu coz konon nak
buat playroom utk aqeef dlm bilik ni.
kira ada perubahan lah dari sebelum ni

sebelum 
selepas
planning nya konon nak buat kat depan rak buku ni lah
tapi bila fikir keselamatan aqeef especially bila ada rak besi tu,
aku rasa akan berubah kot planning aku tu
tengok lah nanti mcmana..huhu

bilik ni agak limited space coz ada tangga ke bilik loteng

agak sukar utk aku nak naik bilik loteng tu coz anak tangga tu
kecil je sebenarnya
kalau x,dah lama dah aku buat bilik loteng tu jadi bilik stor..
buat masa sekarang belum ada planning nak buat apa dgn bilik loteng tu
tu maybe next2 projek la kot

ok,tu jelah yg aku nak share hari ni..
nanti rajin2 aku up lagi entry susun atur aku kat dapur ye..
sekian,wasalam!



 

5 comments:

Aty Fared said...

tak dapat bayangkan loteng tu.. nanti share lah loteng tu acaner.. macam menarik jer.. :)

natasha said...

hihi..memang plan nak reveal kan bilik loteng tu..maybe ada plan nak make over kan bilik tu..;)

Nurizzah Majif Biz said...

dear..loteng tu mmg sediada atau buat? boleh share kos dgn keluasan bilik loteng tu tak. hehe. cdg nak buat gak sbb umah xde stor.

natasha said...

bilik loteng tu memang dah ada masa kami pindah,owner lama buat bilik utk anak bujang dia..nanti kita buat entry bilik loteng tu coz dah makeover skit..;)

NabilaHasyim said...

Peliks la jgk ek, design umh ni.
memang tuan rumah lama yg buat? kira rumah orang lain mmg xda loteng la ek?

syok la dok sana, slalu ada city explorer tu.
dulu dok bangi, selalu gak cuci mata tengok iklan dalam tu.

kat kuala selangor xda lg.

nikorex pun best. saya selalu follow page kat fb.
teringin jg nak beli boltless rack tu..